Uloga nostalgije u iskustvenom marketingu odabranih vrsta proizvoda kulture i umjetnosti (CROSBI ID 432059)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Jelonjić, Andrea
Komarac, Tanja
hrvatski
Uloga nostalgije u iskustvenom marketingu odabranih vrsta proizvoda kulture i umjetnosti
Današnji potrošači su informiraniji, sofisticiraniji, znaju što traže te kupnjom proizvoda i konzumacijom usluga očekuju iskustvo, stoga se posljednjih godina u teoriji, ali i u praksi razvija područje iskustvenog marketinga koje uključuje kupca na aktivan način u proces stvaranja proizvoda i iskustva. Pri tome se javlja i važan trend nostalgije koji zapravo označava težnju potrošača za prošlim vremenima, poput djetinjstva. Karakterizira ga težnja za prošlošću dok su vanjski pokretači nostalgije pjesme, mirisi, okusi, objekti ili događaji koji su se iskusili u mladosti ili djetinjstvu. Cilj diplomskog rada bio je objasniti ulogu nostalgije u iskustvenom marketingu u kontekstu kulturnih proizvoda, konkretnije knjiga i filmova iz serijala Harry Potter. U radu je korištena kvalitativna metodologija istraživanja. Provedeni su intervjui s deset mladih potrošača (u dobi od 24 do 30 godina). Rezultati istraživanja pokazali su koje se uspomene, emocije i iskustva još i danas, nakon 20 godina od nastanka Harry Potter serijala, javljaju kod obožavatelja serijala. Nadalje, otkriveno je da određene vrste kulturnih proizvoda poput knjiga, filma i glazbe omogućuju potrošačima zabavu i bijeg od svakodnevice. Nostalgija pri tome ima važnu ulogu u iskustvenom marketingu jer motivira potrošača na konzumiranje proizvoda poput knjiga, filmova i glazbe iz serijala te djelomično na kupnju proizvoda povezanih s tim proizvodima.
iskustveni marketing ; proizvodi kulture i umjetnosti ; nostalgija ; Harry Potter
nije evidentirano
engleski
The role of nostalgia in experiential marketing of the selected types of cultural products
nije evidentirano
experiential marketing ; cultural products ; nostalgia ; Harry Potter
nije evidentirano
Podaci o izdanju
44
20.02.2020.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb