Suradnja u inkluzivnim školama: Kako pomoćnici u nastavi procjenjuju njihovu suradnju s učiteljima u razredu? (CROSBI ID 275477)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Drandić, Dijana ; Radetić-Paić, Mirjana
hrvatski
Suradnja u inkluzivnim školama: Kako pomoćnici u nastavi procjenjuju njihovu suradnju s učiteljima u razredu?
Odgojno-obrazovna inkluzija učenika s teškoćama u redovnim školama, omogućava na temelju stručne procjene njihovih posebnih odgojno-obrazovnih potreba uz podršku učitelja i pomoćnika u nastavi u skladu s njihovim sposobnostima, usvajanje znanja i vještina kako bi mogli steći samostalnost i socijalu uključenost. Cilj je ovog istraživanja bio dobiti uvid u suradnički rad pomoćnika u nastavi i učitelja te iz perspektive pomoćnika u nastavi istražiti njihove stavove o međusobnoj suradnji u provođenju odgojno-obrazovne inkluzije učenika s teškoćama u redovne razrede, zatim ispitati povezanost stavova pomoćnika u nastavi s njihovim sociodemografskim obilježjima. Dobiveni rezultati ukazuju na povoljne stavove pomoćnika u nastavi prema međusobnoj suradnji s učiteljima, kao i na podatak da najveći broj pomoćnika u nastavi ima završeno samo srednjoškolsko obrazovanje. Čini se da niža razina formalnog obrazovanja pomoćnika u nastavi (srednja škola) kao i pohađanje seminara i radionica o odgojno-obrazovnoj inkluziji i teškoćama u razvoju, pridonosi boljoj međusobnoj suradnji. Rezultati provedenih analiza pokazali su postojanje razlika u stavovima o međusobnoj suradnji na sudionicima s obzirom na dvije sociodemografske varijable: radionice/seminari o radu s djecom/učenicima s teškoćama i stupanj obrazovanja pomoćnika u nastavi. Svakako je važno naglasiti međusobnu suradnju i podržavajući odnos pomoćnika u nastavi i učitelja u razredu kako bi zajedničkim radom osigurali dostatne psihološke, pedagoške, programsko-organizacijske, didaktičko-metodičke i socijalne mogućnosti inkluzivnog djelovanja škole. Poseban doprinos ovog istraživanja ogleda se u znanstvenom saznanju da inkluzivno obrazovanje doprinosi razvoju inkluzivnih vrijednosti i prihvaćanju različitosti kod svih učenika ali i unapređenju položaja ove ranjive skupine kroz promjene u pristupu samom obrazovanju.
inkluzija, odgoj i obrazovanje, socijalizacija, suradnja, učenik s teškoćama.
nije evidentirano
engleski
COOPERATION IN INCLUSIVE SCHOOLS: HOW DO LEARNING SUPPORT TEACHERS EVALUATE THEIR COOPERATION WITH CLASS TEACHERS?
nije evidentirano
inclusion, education, socialisation, collaboration, pupil with disabilities
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Pedagogija