Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

"Ribar Palunko i njegova žena" Ivane Brlić-Mažuranić i "Dvorac Pictordu" George Sand kao kodirane autobiografije (CROSBI ID 688091)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Šepić, Tatjana "Ribar Palunko i njegova žena" Ivane Brlić-Mažuranić i "Dvorac Pictordu" George Sand kao kodirane autobiografije // Stoljeće Priča iz davnine / Kos-Lajtman, Andrijana ; Lovrić Kralj, Sanja ; Kujundžić, Nada (ur.). Zagreb: Hrvatska udruga istraživača dječje književnosti, 2018. str. 689-705

Podaci o odgovornosti

Šepić, Tatjana

hrvatski

"Ribar Palunko i njegova žena" Ivane Brlić-Mažuranić i "Dvorac Pictordu" George Sand kao kodirane autobiografije

U popularnome se imaginariju bajke uglavnom doživljavaju kao književna vrsta prvenstveno namijenjena djeci. No njihova samo naizgled jednostavna priča s više-manje naglašenom didaktičkom porukom često krije i dublje, kodirane razine značenja, koje se pomnim iščitavanjem mogu razotkriti. Usporedbom i interpretacijom bajki Ribar Palunko i njegova žena Ivane Brlić-Mažuranić i Dvorac Pictordu George Sand pokazat ćemo kako spisateljice, nadahnute slavenskom/klasičnom mitologijom i osobnim životnim iskustvom, vođene kršćanskim moralnim vrijednostima, pišući u skladu, ali i u otklonu od konvencija bajki, tipizirajućih likova i jednostavnih opreka, grade fikcijske portrete sebe kao žena i umjetnica u kontekstu nametnutih stereotipnih rodnih uloga, tipičnih za patrijarhalno društvo. U ispreplitanju stvarnoga i nadnaravnoga/fantastičnoga, pratimo priču o bezimenoj Palunkovoj ženi te djevojčici, i kasnije djevojci, Diane na njihovome putu potrage za smislom egzistencije, koju svaka autorica oblikuje u skladu sa svojim životnim svjetonazorom: samozatajna ribareva žena, pripovjedačica, svoje ispunjenje pronalazi u obiteljskoj sreći, dok Diane uspijeva pomiriti i spojiti ulogu žene i slikarice – umjetnice. Osim motiva puta/potrage, u objema se bajkama javlja i motiv odnosa kćeri i mrtve majke, simbolika broja tri te niz dihotomija kao dinamička interakcija ontologiziranih suprotnosti: snažnoga ženskog i slaboga muškog načela, prirode/kulture, života/smrti, svjetla/tame, stvarnoga/nadnaravnoga, govora/nijemosti, vode/vatre, podređenosti/dominacije, slobode/ograničenja.

autoportret umjetnice, George Sand, Ivana Brlić-Mažuranić, kodirana autobiografija, ontologizirane suprotnosti

nije evidentirano

engleski

„Fisherman Plunk and His Wife“ by Ivana Brlić-Mažuranić and „Château de Pictordu“ by George Sand as coded autobiographies

nije evidentirano

coded autobiography, George Sand, Ivana Brlić-Mažuranić, ontological opposites, portrait of a female artist

nije evidentirano

Podaci o prilogu

689-705.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Stoljeće Priča iz davnine

Kos-Lajtman, Andrijana ; Lovrić Kralj, Sanja ; Kujundžić, Nada

Zagreb: Hrvatska udruga istraživača dječje književnosti

978-953-57604-3-6

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Filologija