Boston Consulting Group portfolio matrica na primjeru tvrtke Honda (CROSBI ID 432036)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Kolenko, Matija
Lara Jelenc
Viktorija Knapić
hrvatski
Boston Consulting Group portfolio matrica na primjeru tvrtke Honda
U samom središtu ovog rada postavljena je kompanija Honda te će se analizirati pomoću Boston Consulting portfolio matrice, pomoću koje će se izračunati položaj Honde na tržištima u kojima djeluje. Hipoteza ovog rada je povoljna konkurentska pozicija Honde na tržištima u kojim djeluje. Dakle problematika ovog rada je odrediti položaj strateških poslovnih jedinica pomoću BCG matrice. Kako bi izračun matrice bio ostvariv potrebno je izračunati dva ključna parametra, a to su relativni tržišni udio i stopa industrijskog rasta. Za relativni tržišni udio potrebni su podaci o prodaji određenog promatranog proizvoda na određenom tržištu, dok su za stopu industrijskog rasta potrebni podaci promjene tržišta za promatrane godine. U daljnjem dijelu ovog rada opširnije su razrađene Portfolio teorija kako bi se shvatila važnost promatranja kompanije s aspekta više poslovnih jedinica te teorija BCG matrice koja objašnjava samu problematiku ovog rada. Glavni zaključci ovog rada su da Honda ima konkurentsku prednost kod strateške poslovne jedinice motocikla. Kod strateške poslovne jedinice automobila Honda je uspjela zadržati konkurentsku prednost bez obzira na pad relativnog tržišnog udjela. Strateška poslovna jedinica energetskih proizvoda je u uzlaznoj fazi te se kreće prema glavnoj konkurentskoj poziciji na tržištu.
Honda, Portfolio teorija, BCG matrica, relativni tržišni udio, stopa industrijskog rasta
nije evidentirano
engleski
Boston Consulting Group portfolio matrix on the example of Honda company
nije evidentirano
Honda, portfolio theory, BCG matrix, relative market share, industrial growth share
nije evidentirano
Podaci o izdanju
41
11.09.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Rijeka
Rijeka