Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Zašto je učenicima važno sudjelovati u školi? – doživljaj svrhe i (ne)jednakih mogućnosti za sudjelovanje iz perspektive učenika (CROSBI ID 688040)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Ćosić Andrea ; Borić Ivana ; Osmak Franjić Davorka Zašto je učenicima važno sudjelovati u školi? – doživljaj svrhe i (ne)jednakih mogućnosti za sudjelovanje iz perspektive učenika // VIII. znanstveno - stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici. 2020. str. 49-49

Podaci o odgovornosti

Ćosić Andrea ; Borić Ivana ; Osmak Franjić Davorka

hrvatski

Zašto je učenicima važno sudjelovati u školi? – doživljaj svrhe i (ne)jednakih mogućnosti za sudjelovanje iz perspektive učenika

Ovaj rad temelji se na rezultatima istraživanja „Participacija djece u sustavu odgoja i obrazovanja“ provedenog od strane Ureda pravobraniteljice za djecu. Cilj istraživanja bio je steći dublje razumijevanje participacije djece u školama iz perspektive učenika i odraslih (nastavnika i stručnih suradnika). Istraživanje je temeljeno na kvalitativnom i kvantitativnom pristupu. U kvalitativnom dijelu, kroz fokus grupe, ukupno je sudjelovalo 70 učenika. Učenici poručuju da im je participacija u školi važna i da su spremni participirati. Pojam „participacija“ za većinu djece je jezično stran te ga prvenstveno opisuju kroz sudjelovanje u različitim nastavnim i izvannastavnim aktivnostima. Sudjelovanje u donošenju odluka koje se tiču njihovog svakodnevnog života u školi je ograničeno. Učenici osjećaju da nemaju mogućnost istinski doprinijeti promjenama u školi te im nedostaju povratne informacije od odraslih o predloženim inicijativama. Pravo na participaciju u školi nejednako se potiče među djecom. Učenici koji uglavnom imaju izvrstan uspjeh i uzorno vladanje, imaju i povlasticu surađivati s odraslima. Razlike u pristupu pravu na sudjelovanje vidljive su i u odnosu na dob, vrstu škole te pripadnost ranjivim skupinama. Na temelju rezultata vidljiva je potreba da škole svakodnevno potiču dijalog između djece i odraslih u kojem će se promišljati o svrsi participacije. Posebno je važno posvetiti se informiranju učenika o pravu na participaciju, mogućnostima sudjelovanja i motiviranju na sudjelovanje. Razvojem različitih oblika i načina sudjelovanja učenika, škole mogu postati mjesta gdje svi učenici imaju pravo i mogu aktivno doprinositi.

participacija ; škola ; učenici ;

nije evidentirano

engleski

Why is it important for pupils to participate in school? - experience of purpose and (un) equal opportunities to participate from the student perspective

nije evidentirano

participation ; school ; pupils ;

nije evidentirano

Podaci o prilogu

49-49.

2020.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

VIII. znanstveno - stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici

Podaci o skupu

8. znanstveno - stručni skup: Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici

predavanje

13.02.2020-15.02.2020

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti

Poveznice