Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Literarno okruženje u obiteljima s djecom predškolske dobi i njegov odnos s upotrebom digitalnih medija (CROSBI ID 687987)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Kotrla Topić, Marina ; Šakić Velić, Marija ; Merkaš, Marina Literarno okruženje u obiteljima s djecom predškolske dobi i njegov odnos s upotrebom digitalnih medija // VIII. znanstveno-stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici, knjiga sažetaka / Vuletić, Gorka ; Križanić, Valerija ; Pribisalić, Dalia (ur.). Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020. str. 59-59

Podaci o odgovornosti

Kotrla Topić, Marina ; Šakić Velić, Marija ; Merkaš, Marina

hrvatski

Literarno okruženje u obiteljima s djecom predškolske dobi i njegov odnos s upotrebom digitalnih medija

Promjene u provođenju slobodnog vremena u obitelji, posebice porast upotrebe digitalnih medija među djecom predškolske dobi, potiču interes znanstvenika i zabrinutost roditelja, dijelom i zbog pitanja zanemaruju li se zbog sve manje slobodnog vremena koje djeca provode u izvaninstitucionalnim aktivnostima i zbog rastuće upotrebe digitalnih medija „tradicionalniji“ oblici igre i aktivnosti koji se smatraju važnima za dječji razvoj. Pritom važnu skupinu čine različite aktivnosti koje se odnose na obiteljsko literarno okruženje, kojeg možemo definirati kao skup interakcija roditelja i djece koje potiču razvoj jezika i pismenosti te dostupnost materijala za razvoj pismenosti.Cilj je ovoga rada prikazati osnovne spoznaje o pristupima definiranju i procjeni obiteljskog literarnog okruženja te njegovoj povezanostis upotrebom digitalnih medija. U radu će se prikazati rezultati istraživanja provedenog s 97 djece predškolske dobi (6-7 godina) u okviru projekta Povezanost upotrebe digitalnih medija i obiteljskog literarnog okruženja s jezičnim vještinama djece predškolske dobi. U istraživanju je primijenjen Upitnik obiteljskog literarnog okruženja (Home Literacy Environment Questionnaire, Marjanovič Umek i sur., 2005) te mjere dječje upotrebe digitalnih medija. Rezultati ukazuju na različitu učestalost pojedinih formalnih i neformalnih literarnih aktivnosti roditelja s djecom predškolske dobi te različit odnos pojedinih literarnih aktivnosti (stimuliranje upotrebe jezika te posjete kazalištu i knjižnicama) s dječjom upotrebom digitalnih medija. U radu se raspravlja o odnosu učestalosti literarnih aktivnosti s djecom i dječje upotrebe digitalnih medija u kontekstu oblikovanja obiteljskog okruženja koje potiče razvoj djetetovih jezičnih sposobnosti.

literarno okruženje, digitalni mediji, predškolska dob

nije evidentirano

engleski

Literary environment in families with preschool children and it's relation to digital media use

nije evidentirano

literary environment, digital media, preschool age

nije evidentirano

Podaci o prilogu

59-59.

2020.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

VIII. znanstveno-stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici, knjiga sažetaka

Vuletić, Gorka ; Križanić, Valerija ; Pribisalić, Dalia

Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-314-138-1

Podaci o skupu

8. znanstveno - stručni skup: Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici

predavanje

13.02.2020-15.02.2020

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija