Literarno okruženje u obiteljima s djecom predškolske dobi i njegov odnos s upotrebom digitalnih medija (CROSBI ID 687987)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Kotrla Topić, Marina ; Šakić Velić, Marija ; Merkaš, Marina
hrvatski
Literarno okruženje u obiteljima s djecom predškolske dobi i njegov odnos s upotrebom digitalnih medija
Promjene u provođenju slobodnog vremena u obitelji, posebice porast upotrebe digitalnih medija među djecom predškolske dobi, potiču interes znanstvenika i zabrinutost roditelja, dijelom i zbog pitanja zanemaruju li se zbog sve manje slobodnog vremena koje djeca provode u izvaninstitucionalnim aktivnostima i zbog rastuće upotrebe digitalnih medija „tradicionalniji“ oblici igre i aktivnosti koji se smatraju važnima za dječji razvoj. Pritom važnu skupinu čine različite aktivnosti koje se odnose na obiteljsko literarno okruženje, kojeg možemo definirati kao skup interakcija roditelja i djece koje potiču razvoj jezika i pismenosti te dostupnost materijala za razvoj pismenosti.Cilj je ovoga rada prikazati osnovne spoznaje o pristupima definiranju i procjeni obiteljskog literarnog okruženja te njegovoj povezanostis upotrebom digitalnih medija. U radu će se prikazati rezultati istraživanja provedenog s 97 djece predškolske dobi (6-7 godina) u okviru projekta Povezanost upotrebe digitalnih medija i obiteljskog literarnog okruženja s jezičnim vještinama djece predškolske dobi. U istraživanju je primijenjen Upitnik obiteljskog literarnog okruženja (Home Literacy Environment Questionnaire, Marjanovič Umek i sur., 2005) te mjere dječje upotrebe digitalnih medija. Rezultati ukazuju na različitu učestalost pojedinih formalnih i neformalnih literarnih aktivnosti roditelja s djecom predškolske dobi te različit odnos pojedinih literarnih aktivnosti (stimuliranje upotrebe jezika te posjete kazalištu i knjižnicama) s dječjom upotrebom digitalnih medija. U radu se raspravlja o odnosu učestalosti literarnih aktivnosti s djecom i dječje upotrebe digitalnih medija u kontekstu oblikovanja obiteljskog okruženja koje potiče razvoj djetetovih jezičnih sposobnosti.
literarno okruženje, digitalni mediji, predškolska dob
nije evidentirano
engleski
Literary environment in families with preschool children and it's relation to digital media use
nije evidentirano
literary environment, digital media, preschool age
nije evidentirano
Podaci o prilogu
59-59.
2020.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
VIII. znanstveno-stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici, knjiga sažetaka
Vuletić, Gorka ; Križanić, Valerija ; Pribisalić, Dalia
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-314-138-1
Podaci o skupu
8. znanstveno - stručni skup: Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici
predavanje
13.02.2020-15.02.2020
Osijek, Hrvatska