"Ti snimaš, a mi ginemo." O materijalnosti, umjetnosti i društvenom ugovoru partizanskog fotoarhiva (CROSBI ID 66036)
Prilog u knjizi | ostalo
Podaci o odgovornosti
Horvatinčić, Sanja
hrvatski
"Ti snimaš, a mi ginemo." O materijalnosti, umjetnosti i društvenom ugovoru partizanskog fotoarhiva
Partizanska fotografija, kao središnji motiv knjige, analizira se kao fenomen suvremenog društvenog značaja i političke uporabe. Polazeći od teze o društvenom ugovoru fotografije Ariele Azoullay, tumači se identifikacija izazvana političkom instrumentalizacijom ideoloških sukoba iz Drugoga svjetskog rata, kao i kontinuitetom nasilja, što se ogleda u brisanju ili falsificiranju povijesnih događaja i njihovih uzroka. Analizirajući odnos političkog i umjetničkog u mediju ratne fotografije, upućuje se na značaj materijalnih uvjeta njezina nastanka i smještaja ove produkcije u šire polje partizanskog kulturnog stvaralaštva, kako ga definira Rastko Močnik. Konačno, tekst donosi pregled tema i njezina značaja u širem kontekstu stvaranja "partizanskog arhiva" (G. Kirn).
Ratna fotografija, Drugi svjetski rat, Jugoslavenska Narodnooslobodilačka borba, Partizanska umjetnosti
nije evidentirano
engleski
"You're Shooting, and We're Dying." On the Materiality, Art and Social Contract of the Partisan Photo Archive
nije evidentirano
War photography, Second World War, Yugoslav Peoples Liberation Struggle, Partisan Art
nije evidentirano
Podaci o prilogu
7-12.
objavljeno
Podaci o knjizi
Crveno svjetlo. Jugoslavenska partizanska fotografija i društveni pokret 1941. - 1945.
Konjikušić, Davor
Zagreb : Beograd: Centar za suvremenu umjetnost KOLEKTOR ; Rosa Luxemburg Stiftung Southeast Europe
2017.
978-953-59911-0-6