Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odnos učitelj – učenik (CROSBI ID 275345)

Prilog u časopisu | ostalo | domaća recenzija

Posavec, Leona ; Vlah, Nataša Odnos učitelj – učenik // Napredak (Zagreb), 160 (2019), 1-2; 51-64

Podaci o odgovornosti

Posavec, Leona ; Vlah, Nataša

hrvatski

Odnos učitelj – učenik

U suvremenim odgojno-obrazovnim sredinama educiraju se učenici s različitim razvojnim i odgojno-obrazovnim potrebama, pa odnos učitelj – učenik postaje jedan od središnjih pojmova u kvalitetnoj školi. Svrha je rada prikazati i objasniti rizične i protektivne čimbenike u odnosu učitelj – učenik u skladu s nalazima provedenih istraživanja iz teorije privrženosti, interpersonalnih odnosa i teorijskog koncepta školske kulture. Rizični čimbenici u odnosu učitelj – učenik jesu: nesigurna privrženost, negativni tip odnosa u vidu ljutnje, žaljenja, straha, negativna školska kultura, pesimističan učitelj, negativni emocionalni stavovi, dok su protektivni čimbenici: sigurna privrženost, pozitivni interpersonalni odnos u vidu strpljivosti, tolerancije, razumijevanja i prihvaćanja učenika, optimističan, pravedan, kreativan, odgovoran učitelj pun povjerenja, empatije i pozitivnih emocionalnih stavova, pozitivna i inkluzivna kultura škole. Od učitelja se očekuje da stvara pozitivne, humane, brižne odnose sa svim učenicima, a posebno s učenicima koji imaju teškoće u stvaranju odnosa. Takvi se učitelji mogu prepoznati u školama gdje prevladava pozitivna, inkluzivna kultura kolegijalnosti, međusobne povezanosti i prihvaćanja.

odnos učitelj – učenik, teorija privrženosti, teorija interpersonalnih odnosa, teorija kulture škole

nije evidentirano

engleski

Teacher – student relationship

nije evidentirano

teacher-student relationship, attachment theory, interpersonal relations theory, school culture theory

nije evidentirano

Podaci o izdanju

160 (1-2)

2019.

51-64

objavljeno

1330-0059

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Pedagogija

Poveznice