Odnos učitelj – učenik (CROSBI ID 275345)
Prilog u časopisu | ostalo | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Posavec, Leona ; Vlah, Nataša
hrvatski
Odnos učitelj – učenik
U suvremenim odgojno-obrazovnim sredinama educiraju se učenici s različitim razvojnim i odgojno-obrazovnim potrebama, pa odnos učitelj – učenik postaje jedan od središnjih pojmova u kvalitetnoj školi. Svrha je rada prikazati i objasniti rizične i protektivne čimbenike u odnosu učitelj – učenik u skladu s nalazima provedenih istraživanja iz teorije privrženosti, interpersonalnih odnosa i teorijskog koncepta školske kulture. Rizični čimbenici u odnosu učitelj – učenik jesu: nesigurna privrženost, negativni tip odnosa u vidu ljutnje, žaljenja, straha, negativna školska kultura, pesimističan učitelj, negativni emocionalni stavovi, dok su protektivni čimbenici: sigurna privrženost, pozitivni interpersonalni odnos u vidu strpljivosti, tolerancije, razumijevanja i prihvaćanja učenika, optimističan, pravedan, kreativan, odgovoran učitelj pun povjerenja, empatije i pozitivnih emocionalnih stavova, pozitivna i inkluzivna kultura škole. Od učitelja se očekuje da stvara pozitivne, humane, brižne odnose sa svim učenicima, a posebno s učenicima koji imaju teškoće u stvaranju odnosa. Takvi se učitelji mogu prepoznati u školama gdje prevladava pozitivna, inkluzivna kultura kolegijalnosti, međusobne povezanosti i prihvaćanja.
odnos učitelj – učenik, teorija privrženosti, teorija interpersonalnih odnosa, teorija kulture škole
nije evidentirano
engleski
Teacher – student relationship
nije evidentirano
teacher-student relationship, attachment theory, interpersonal relations theory, school culture theory
nije evidentirano