Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1050097

Skala samoprocjene socijalnog ponašanja adolescenata


Vlah, Nataša; Lončarić, Darko; Tatalović Vorkapić, Sanja
Skala samoprocjene socijalnog ponašanja adolescenata // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 64 (2018), 2; 13-26 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1050097 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Skala samoprocjene socijalnog ponašanja adolescenata
(Scale Of Self-Assessment Of Social Behavior Of Adolescents)

Autori
Vlah, Nataša ; Lončarić, Darko ; Tatalović Vorkapić, Sanja

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 64 (2018), 2; 13-26

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
adolescenti, metoda semantičkog diferencijala, samoprocjena ponašanja, učenici strukovnih škola
(adolescents, self-rated behavior, semantic differential method, students of vocational schools)

Sažetak
Cilj je konstruirati i predložiti Skalu samoprocjene socijalnog ponašanja adolescenata koja koristi semantički diferencijal, a struktura skale pokušat će se replicirati u glavnom istraživanju. Metoda semantičkog diferencijala je korištena uz oslon na postmodernistički koncept refleksivne projekcije osobnosti. U predistraživanju s 300 učenika strukovnih škola (58% muških ; od 15 do 19 godina, M=16.06, SD=0.96) utvrđeno je ukupno 64 para pridjeva koji su utemeljeni u implicitnim teorijama ličnosti. Faktorska struktura provjerena je eksploratornom faktorskom analizom i odabrane su čestice koje čine subskale zadovoljavajućih metrijskih karakteristika: Konvencionalnost, Samoisticanje i Socijabilnost. Struktura skale je replicirana u glavnom istraživanju provedenom s 1125 učenika strukovnih škola (63% muških ; 15 do 18 godina, M= 16.46, SD=1.01). Uočene su relativno visoke prosječne vrijednosti rezultata na svim subskalama. Interkorelacije među subskalama su visoke i pozitivne što ukazuje na povezanost promatranih samoprocjena. Utvrđeno je da adolescentice imaju statistički značajno viši rezultat na Konvencionalnosti i Socijabilnosti od adolescenata. Analiza razlika po dobnim skupinama ukazuje da skupina sedamnaestogodišnjaka ima najniže prosječne rezultate na sve tri subskale. U raspravi se interpretiraju dobivene dimenzije samoprocjene ponašanja adolescenata te se impliciraju mogućnosti uporabe dobivenih rezultata u savjetodavnom radu u strukovnim školama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove
Sveučilište u Rijeci

Citiraj ovu publikaciju

Vlah, Nataša; Lončarić, Darko; Tatalović Vorkapić, Sanja
Skala samoprocjene socijalnog ponašanja adolescenata // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 64 (2018), 2; 13-26 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Vlah, N., Lončarić, D. & Tatalović Vorkapić, S. (2018) Skala samoprocjene socijalnog ponašanja adolescenata. Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 64 (2), 13-26.
@article{article, year = {2018}, pages = {13-26}, keywords = {adolescents, self-rated behavior, semantic differential method, students of vocational schools}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {64}, number = {2}, issn = {0044-4855}, title = {Scale Of Self-Assessment Of Social Behavior Of Adolescents}, keyword = {adolescents, self-rated behavior, semantic differential method, students of vocational schools} }