Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Skala samoprocjene socijalnog ponašanja adolescenata (CROSBI ID 275344)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Vlah, Nataša ; Lončarić, Darko ; Tatalović Vorkapić, Sanja Skala samoprocjene socijalnog ponašanja adolescenata // Život i škola = Life and school, 64 (2018), 2; 13-26

Podaci o odgovornosti

Vlah, Nataša ; Lončarić, Darko ; Tatalović Vorkapić, Sanja

hrvatski

Skala samoprocjene socijalnog ponašanja adolescenata

Cilj je konstruirati i predložiti Skalu samoprocjene socijalnog ponašanja adolescenata koja koristi semantički diferencijal, a struktura skale pokušat će se replicirati u glavnom istraživanju. Metoda semantičkog diferencijala je korištena uz oslon na postmodernistički koncept refleksivne projekcije osobnosti. U predistraživanju s 300 učenika strukovnih škola (58% muških ; od 15 do 19 godina, M=16.06, SD=0.96) utvrđeno je ukupno 64 para pridjeva koji su utemeljeni u implicitnim teorijama ličnosti. Faktorska struktura provjerena je eksploratornom faktorskom analizom i odabrane su čestice koje čine subskale zadovoljavajućih metrijskih karakteristika: Konvencionalnost, Samoisticanje i Socijabilnost. Struktura skale je replicirana u glavnom istraživanju provedenom s 1125 učenika strukovnih škola (63% muških ; 15 do 18 godina, M= 16.46, SD=1.01). Uočene su relativno visoke prosječne vrijednosti rezultata na svim subskalama. Interkorelacije među subskalama su visoke i pozitivne što ukazuje na povezanost promatranih samoprocjena. Utvrđeno je da adolescentice imaju statistički značajno viši rezultat na Konvencionalnosti i Socijabilnosti od adolescenata. Analiza razlika po dobnim skupinama ukazuje da skupina sedamnaestogodišnjaka ima najniže prosječne rezultate na sve tri subskale. U raspravi se interpretiraju dobivene dimenzije samoprocjene ponašanja adolescenata te se impliciraju mogućnosti uporabe dobivenih rezultata u savjetodavnom radu u strukovnim školama.

adolescenti, metoda semantičkog diferencijala, samoprocjena ponašanja, učenici strukovnih škola

nije evidentirano

engleski

Scale Of Self-Assessment Of Social Behavior Of Adolescents

nije evidentirano

adolescents, self-rated behavior, semantic differential method, students of vocational schools

nije evidentirano

Podaci o izdanju

64 (2)

2018.

13-26

objavljeno

0044-4855

1849-0972

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Psihologija

Poveznice