Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uvjerenja o uzrocima i mogućnosti prevencije specifičnih teškoća u učenju djece predškolske i rane školske dobi (CROSBI ID 687948)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Lončarić, Darko ; Nikčević-Milković, Anela Uvjerenja o uzrocima i mogućnosti prevencije specifičnih teškoća u učenju djece predškolske i rane školske dobi // Zbornik radova sa VIII. znanstveno-stručnog skupa "Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici" / Vuletić, Gorka ; Križanić, Valerija ; Pribisalić, Dalia (ur.). Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020. str. 62-62

Podaci o odgovornosti

Lončarić, Darko ; Nikčević-Milković, Anela

hrvatski

Uvjerenja o uzrocima i mogućnosti prevencije specifičnih teškoća u učenju djece predškolske i rane školske dobi

Istraživanje specifičnih teškoća u učenju opterećeno je neujednačenošću i preklapanjima u terminologiji (npr. „specific learning disorders/disabilities/difficulties“) te definiranju i klasifikaciji različitih poteškoća koje se svode pod taj krovni naziv. Probleme u definiranju, identifikaciji, klasifikaciji i diferencijalnoj dijagnostici prate još izraženije nedorečenosti u pretpostavkama o mogućoj etiologiji poteškoća i vrlo raznolik pristup njihovom rješavanju, ublažavanju ili prilagodbi. Iako se kao uzroci najčešće navode genetski čimbenici i rani čimbenici rizika za neurokognitivni razvoj (prenatalni i neonatalni), javljaju se i pretpostavke o drugim okolinskim utjecajima poput suvremenog životnog stila koji uskraćuje djeci prirodnu okolinu za učenje i pokret kroz nestrukturiranu igru s vršnjacima u vanjskim prostorima te smanjuje prilike za normalan neurološki razvoj i socijalne interakcije neprimjerenim korištenjem elektronskih, multimedijskih i komunikacijskih naprava. S obzirom da su uvjerenja odgojitelja i učitelja o uzrocima, mogućnostima prevencije, mogućnostima djeteta i primjerenim metodama rada s djecom ključna za njihov pristup i rad s djecom koja imaju specifične teškoće u učenju, osnovni cilj ovog rada je prikazati rezultate inicijalne faze konstrukcije Skale uvjerenja o uzrocima i mogućnostima prevencije specifičnih teškoća u učenju djece predškolske i rane školske dobi. Pilot istraživanje provedeno je na studentima završne godine diplomskog učiteljskog studija i studija ranog i predškolskog odgoja. U radu će biti izneseni preliminarni podaci o metrijskim karakteristikama konstruirane skale te poveznicama studentskih uvjerenja s njihovim socio-demografskim karakteristikama i samoiskazima o izvorima informacija na kojima temelje svoja uvjerenja.

učitelji i odgajatelji, disleksija, disgrafija, diskalkulija, dispraksija

nije evidentirano

engleski

Beliefs about the causes and the possibility of prevention of specific learning difficulties of preschool and early school age children

nije evidentirano

teachers and educators, dyslexia, dysgraphia, dyscalculia, dyspraxia

nije evidentirano

Podaci o prilogu

62-62.

2020.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova sa VIII. znanstveno-stručnog skupa "Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici"

Vuletić, Gorka ; Križanić, Valerija ; Pribisalić, Dalia

Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-314-138-1

Podaci o skupu

8. znanstveno - stručni skup: Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici

predavanje

13.02.2020-15.02.2020

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija