Uvjerenja o uzrocima i mogućnosti prevencije specifičnih teškoća u učenju djece predškolske i rane školske dobi (CROSBI ID 687948)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Lončarić, Darko ; Nikčević-Milković, Anela
hrvatski
Uvjerenja o uzrocima i mogućnosti prevencije specifičnih teškoća u učenju djece predškolske i rane školske dobi
Istraživanje specifičnih teškoća u učenju opterećeno je neujednačenošću i preklapanjima u terminologiji (npr. „specific learning disorders/disabilities/difficulties“) te definiranju i klasifikaciji različitih poteškoća koje se svode pod taj krovni naziv. Probleme u definiranju, identifikaciji, klasifikaciji i diferencijalnoj dijagnostici prate još izraženije nedorečenosti u pretpostavkama o mogućoj etiologiji poteškoća i vrlo raznolik pristup njihovom rješavanju, ublažavanju ili prilagodbi. Iako se kao uzroci najčešće navode genetski čimbenici i rani čimbenici rizika za neurokognitivni razvoj (prenatalni i neonatalni), javljaju se i pretpostavke o drugim okolinskim utjecajima poput suvremenog životnog stila koji uskraćuje djeci prirodnu okolinu za učenje i pokret kroz nestrukturiranu igru s vršnjacima u vanjskim prostorima te smanjuje prilike za normalan neurološki razvoj i socijalne interakcije neprimjerenim korištenjem elektronskih, multimedijskih i komunikacijskih naprava. S obzirom da su uvjerenja odgojitelja i učitelja o uzrocima, mogućnostima prevencije, mogućnostima djeteta i primjerenim metodama rada s djecom ključna za njihov pristup i rad s djecom koja imaju specifične teškoće u učenju, osnovni cilj ovog rada je prikazati rezultate inicijalne faze konstrukcije Skale uvjerenja o uzrocima i mogućnostima prevencije specifičnih teškoća u učenju djece predškolske i rane školske dobi. Pilot istraživanje provedeno je na studentima završne godine diplomskog učiteljskog studija i studija ranog i predškolskog odgoja. U radu će biti izneseni preliminarni podaci o metrijskim karakteristikama konstruirane skale te poveznicama studentskih uvjerenja s njihovim socio-demografskim karakteristikama i samoiskazima o izvorima informacija na kojima temelje svoja uvjerenja.
učitelji i odgajatelji, disleksija, disgrafija, diskalkulija, dispraksija
nije evidentirano
engleski
Beliefs about the causes and the possibility of prevention of specific learning difficulties of preschool and early school age children
nije evidentirano
teachers and educators, dyslexia, dysgraphia, dyscalculia, dyspraxia
nije evidentirano
Podaci o prilogu
62-62.
2020.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik radova sa VIII. znanstveno-stručnog skupa "Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici"
Vuletić, Gorka ; Križanić, Valerija ; Pribisalić, Dalia
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-314-138-1
Podaci o skupu
8. znanstveno - stručni skup: Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici
predavanje
13.02.2020-15.02.2020
Osijek, Hrvatska