Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Tehničko - tehnološki čimbenici prijevoza drva u brdsko gorskim uvjetima na primjeru šumarije Prezid (CROSBI ID 336057)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Malnar, Marijan Tehničko - tehnološki čimbenici prijevoza drva u brdsko gorskim uvjetima na primjeru šumarije Prezid / Horvat, Dubravko (mentor); Zagreb, . 2001

Podaci o odgovornosti

Malnar, Marijan

Horvat, Dubravko

hrvatski

Tehničko - tehnološki čimbenici prijevoza drva u brdsko gorskim uvjetima na primjeru šumarije Prezid

U ovome magistarskom radu istraživani su tehničko-tehnološki čimbenici prijevoza drva za gorsko brdska područja karakterističnih kamionskih skupova &#8211 ; četiri kamiona s prikolicom i dva s poluprikolicom. Istražene su značajke prijevoza drva u Upravi šuma Delnice preko zbirnih višegodišnjih pokazatelja uz usporedbu sa sličnim značajkama Šumarije Prezid, uz potvrdu pretpostavke da se značajke kamionskog prijevoza u gorsko brdskim uvjetima mogu proučavati u ovoj šumariji kao njihovom reprezentu. Zapaženo je smanjivanje broja kamiona koji rade u šumarskim poduzećima u Hrvatskoj te u Gorskom Kotaru, kao i njihovog udjela u ukupnome prijevozu drva koji je trenutno ispod 50 %. Do smanjenja ovoga broja kamiona došlo je zbog povećanja udjela prijevoza privatnih poduzeća odnosno kupaca drva, a djelom i zbog primjene kamionskih jedinica povećane nosivosti. Posebno je zanimljiva činjenica da se udjeli prijevoza, utovara i istovara u odnosu na etat međusobno približavaju što je objašnjeno općim trendom smanjenja broja kamiona te opremanjem svakoga kamiona hidrauličkom dizalicom Metodama morfološke analize uspoređene su značajke odabranih karakterističnih kamionskih skupova. Osim okvirnih dimenzija analizirane su i druge dimenzijske značajke kao budući pokazatelji oblikovnih značajki familije šumskih kamionskih skupova kao što su dimenzije tovarnoga prostora te položaj dizalice. Zapažena je velika sličnost okvirnih dimenzija koje su u skladu s zakonskim propisima. Ova podudarnost ukazuje da su šumski kamionski skupovi jedna familija vozila s jasno određenim oblikovnim značajkama. Zanimljivo je i da je poluprikolica biling sustava po svojim dimenzijskim i zakonskim obilježjima u stvari prikolica, ali da je u tehnološkom smislu poluprikolica. Osovinsko opterećenje praznih i natovarenih kamionskih skupova određeno je pomoću preciznih kolnih vaga ili pomoću novoga mjernoga sustava u pokretnome laboratoriju Šumarskoga fakulteta koji je prvi put uspostavljen upravo za ovaj magistarski rad. Za kamionske je skupove primjenom jednadžbi ravnoteže izračunato njihovo teorijsko dozvoljeno opterećenje i to sa i bez hidrauličke dizalice. Posebno je istaknuta činjenica da najveće dopuštene ukupne mase kamionskih skupova nisu jednostavna suma dopuštenih nosivosti pojedine sastavnice. Rezultati su istraživanja potvrdili da kamioni šumskih kamionskih skupova imaju slabu masenu učinkovitost, a da su prikolice u tom smislu znatno povoljnije. Zapaženo je i pretovarivanje kamionskih skupova znatno iznad zakonom dopuštenih granica. Nije zamjećena povoljnija masena učinkovitost sustava s poluprikolicom u odnosu na one s prikolicom. Za kamionski skup za koji se utvrdilo da se najčešće rabi u Šumariji Prezid metodama studija rada i vremena istražene su njegove tehnološke značajke pri prijevozu drva: prosječni tovari, brzine kretanja na tri ceste različitih značajki te njegovi učinci na raznim udaljenostima prijevoza dvije karakteristične vrste drva &#8211 ; trupaca i celuloznog drva. Prikupljeni podaci obrađeni su matematičko-statističkim metodama uz primjenu osobnog računala. Pri sakupljanju podataka i njihovoj obradi primjenjene su znanstvene metode i postupci priznati u studiju vremena. Utvrđeno je da je i pri ovim mjerenjima istraživani kamionski skup bio u pretovaru.

prijevoz drva; kamionski skup; morfološka analiza; osovinska opterećenja; učinci kamionskog skupa

nije evidentirano

engleski

Technical &#8211 ; Technological factors of timber transport in hilly conditions on Foresty office Prezid example

nije evidentirano

timber transport; truck unit; morphological analysis; burdening per axle; truck unit productivity

nije evidentirano

Podaci o izdanju

124

19.07.2001.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Zagreb

Povezanost rada

Biotehnologija