Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost jezičnog identiteta i promicanja kulturne baštine kroz zavičajne igre (CROSBI ID 687698)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Borić, Edita ; Zečević, Marta Povezanost jezičnog identiteta i promicanja kulturne baštine kroz zavičajne igre // Dijete i jezik danas : Dijete i jezični identitet - knjižica sažetaka / Majdenić, V. ; Bakota, L. ; Moritz, I. et al. (ur.). Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 44-45

Podaci o odgovornosti

Borić, Edita ; Zečević, Marta

hrvatski

Povezanost jezičnog identiteta i promicanja kulturne baštine kroz zavičajne igre

U današnje vrijeme jezik je posrednik između kulture i naroda. Kulturna baština dio je identiteta svakog naroda. Važno je razumjeti važnost kulturne baštine i povezanost sa suvremenom i odgovornom ulogom svakog pojedinca u njegovanju i očuvanju kulturne baštine i jezičnog identiteta. Škola može doprinijeti većoj svijesti o važnosti i očuvanju kulturne baštine i jezičnog identiteta. Uloga je škole poticanje učenika na upoznavanje različitih kultura uz očuvanje nacionalnog identiteta, kulture, društvene, moralne i duhovne baštine i jezika. Očuvanje i bilježenje naših spomenika, običaja, tradicija i slično očuvano je iz prošlosti do danas, upravo prenošenjem između generacija. Za neke su se pobrinuli instinktivno, koristeći svoj materinski jezik. Kako jezik određuje naš identiitet, uloga je materinskog jezika neprocjenjiva jer njime usvajamo svijet oko sebe svim osjetilima. Glavni fokus rada bio je na razumijevanju tradicionalne kulture stvaranja vlastitog i društvenog identiteta te uloge jezika u prenošenju nematerijalne kulturne baštine zavičaja. Naglašene su razlike i sličnosti među starim igrama zavičaja u kojima se iste stare igre igraju u povijesnom i modernom kontekstu. U radu je prikazano 25 starih igara. Prikazana je njihova sličnost i varijacije s obzirom na zavičaj u kojem su se igrale, izvođenje kolektivnih igara koje su se često prenosile s koljena na koljeno, odnosno s generacije na generaciju i komunikacija kao direktan dječji identitet među igračima. Starim igrama možemo dublje upoznati nematerijalnu i materijalnu baštinu. Načini na koji su ove igre igrane prije mnogo godina, igraju se i danas. Neke se od njih igraju na malo drugačiji način, prilagođene su današnjem dobu. Da bi se tradicionalne igre sačuvale od zaborava, oživljavaju se pomoću dokumentirane predaje. Očuvanjem nematerijalne baštine razvija se osjećaj vrijednosti svojega kraja te njeguju običaji naših starih i njihov način života.

jezični identitet, kulturna baština, stare igre, zavičaj

nije evidentirano

engleski

Connection between linguistic identity and promotion of cultural heritage through local play

nije evidentirano

linguistic identity, cultural heritage, old games, homeland

nije evidentirano

Podaci o prilogu

44-45.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Majdenić, V. ; Bakota, L. ; Moritz, I. ; Bijuković Maršić, M.

Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Podaci o skupu

9. međunarodni znanstveni skup Dijete i jezik danas: Dijete i jezični identiteti

predavanje

12.09.2019-14.09.2019

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija