Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Upotreba slike i crteža u psihoterapiji i praćenju tijeka analitičke psihoterapijske seanse kod depresivnog predškolskog djeteta (CROSBI ID 687608)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Kušević, Zorana ; Jedvaj Šumski, Ivana Upotreba slike i crteža u psihoterapiji i praćenju tijeka analitičke psihoterapijske seanse kod depresivnog predškolskog djeteta // Depresija u stoljeću uma. 2015. str. 143-143 doi: 10.17486/Gyr.3.2122

Podaci o odgovornosti

Kušević, Zorana ; Jedvaj Šumski, Ivana

hrvatski

Upotreba slike i crteža u psihoterapiji i praćenju tijeka analitičke psihoterapijske seanse kod depresivnog predškolskog djeteta

Prikaz slučaja. Crtež i slika se uspješno koriste kao dijagnostičko i terapijsko sredstvo u psihoterapiji djece. Depresija se pojavljuje rijetko u predškolskoj dobi, ali je u kliničkim uvjetima ipak viđamo, osobito u svezi sa žalovanjem, kada može imati kompleksan puni klinički izričaj kao i u prikazanom slučaju. Djevojčica stara šest godina, izgubila je nes-retnim slučajem (suicidi) prije dvije godine dva člana šire obitelji (baku i tetku), liječena je uspješno analitički orijentiranom terapijom kroz igru i crtež jer je i tada u sklopu žalovanja pokazivala značajnu depresivnost koja se očitovala velikom regresijom, pres-tankom govora, prestankom uzimanja hrane, umorom, plakanjem, tužnim raspoloženjem, gubitkom volje i prestankom igranja. Tada tijekom nekoliko psihoterapijskih seansi dolazi do značajnog oporavka, no s obzirom na anamnezu, hereditet i bolest (depresija i kod roditelja), djevojčica je zadržana u terapiji. Zadnjih godinu dana bila je u potpunoj remisiji, normalizirao se proces žalovanja iz koga je izašla, i psihoterapijom je usmjerena ka zdravijem psihološkom razvoju.Nakon dvije godine, dolazi do ponovnog javljanja depresije, srednje teške, bez vanjskog vidljivog uzroka. Dijete je ponovno gotovo prestalo govoriti, a heteroanamneza upućuje na povlačenje, gubitak volje za igru, osiromašenje spontaniteta, gubitak apetita. Crteži (br.1 i br.2) u prilogu pokazuju tijek prve psiho-terapijske seanse nakon ponovnog javljanja bolesti, iz kojih je vidljiva upotreba crteža kao dijagnostičkog sredstva i kao uspješnog terapijskog sredstva, koje u ovom slučaju, pokazuje značajni oporavak depresivnog unutar jedne psihoterapijske seanse. Psihotera-pijska seansa je bazirana na igri i crtežu te upotrebi asocijacija kroz priču u empatijskom okruženju uz korištenje analitičkog razumijevanja.

Depresija, analitička psihoterapija, terapija igrom

nije evidentirano

engleski

The use of images and drawings in psychotherapy and monitoring the course of analytical psychotherapy sessions in a depressed preschool child

nije evidentirano

Depression, analytical psychotherapy, play therapy

nije evidentirano

Podaci o prilogu

143-143.

2015.

objavljeno

10.17486/Gyr.3.2122

Podaci o matičnoj publikaciji

Depresija u stoljeću uma

Podaci o skupu

4. Hrvatski kongres o prevenciji i rehabilitaciji u psihijatriji s međunarodnim sudjelovanjem

poster

26.02.2015-28.02.2015

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Kliničke medicinske znanosti

Poveznice