Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Stavovi i iskustva učitelja o primjeni tematskih priča u razvoju inkluzivnih vrijednosti (CROSBI ID 687557)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Skočić-Mihić, Sanja ; Opašić, Maja ; Japundžić, Ana Stavovi i iskustva učitelja o primjeni tematskih priča u razvoju inkluzivnih vrijednosti // Prozor u svijet obrazovanja, nauke i mladih : zbornik radova / Nesimović, Sanela ; Mešanović-Meša, Emira (ur.). Sarajevo: Pedagoški fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2019. str. 585-602

Podaci o odgovornosti

Skočić-Mihić, Sanja ; Opašić, Maja ; Japundžić, Ana

hrvatski

Stavovi i iskustva učitelja o primjeni tematskih priča u razvoju inkluzivnih vrijednosti

Tematske priče imaju osobitu vrijednost u promicanju inkluzivnih vrijednosti i izvrstan su medij kojim se učinkovito i suptilno može učenicima ukazati na poželjna ponašanja. Cilj je rada bio ispitati: (1) stavove učitelja o primjeni priča u razredu i (2) iskustva u primjeni tematskih priča te (3) utvrditi povezanost između stava i iskustva učitelja u primjeni tematske priče i njihovu povezanost sa sociodemografskim obilježjima učitelja. Uzorak čini 101 učitelj razredne nastave zaposlen na području četiriju županija Republike Hrvatske. Korištene su dvije skale dobrih metrijskih karakteristika: Skala stava učitelja o primjeni tematskih priča (α=0, 82) i dvofaktorska Skala iskustva učitelja u primjeni tematskih priča - (1) Pozitivan utjecaj tematskih priča na ponašanje učenika (α=0, 95) i (2) Promicanje inkluzivnih vrijednosti na Satu razrednika (α=0, 82). Učitelji imaju pozitivan stav prema primjeni priča u nastavi, često koriste aktivnosti kojima promoviraju inkluzivne vrijednosti na satu razrednika i iskustveno su doživjeli da je tematska priča imala pozitivan utjecaj na ponašanje djeteta. Učitelji s višom razinom iskustvenog doživljaja o pozitivnom utjecaju priče na ponašanje djeteta, učestalije primjenjuju aktivnosti koje promoviraju inkluzivne vrijednosti na satu razrednika, što nije povezano sa stavom niti sa sociodemografskim obilježjima učitelja. Utvrđena je pozitivna povezanost samopercipirane informiranosti o tematskim pričama zahvaljujući savjetovanju sa stručnim suradnicima, tijekom razgovora s kolegama i čitanjem stručne literature te iskustvenog doživljaja učitelja o pozitivnom utjecaju priče na djetetovo ponašanje. Zaključno se može ustvrditi da učitelji smatraju kako su priče utkane u odgojno-obrazovni rad i prepoznaju vrijednost primjene tematskih priča na ponašanje učenika. Preporuke rada idu u smjeru jačanja kompetencija učitelja na formalnoj razini inicijalnog i trajnog profesionalnog razvoja za korištenje priča u regulaciji ponašanja učenika i oblikovanju inkluzivnih razrednih ozračja.

biblioterapija ; dječja književnost ; tematske priče ; inkluzivne vrijednosti ; učenici s teškoćama

nije evidentirano

engleski

Teacher's experience and attitude toward aplaying stories in inclusive classes

nije evidentirano

bibliotherapy ; children’s literature ; thematic stories ; inclusive values ; students with disabilities

nije evidentirano

Podaci o prilogu

585-602.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Prozor u svijet obrazovanja, nauke i mladih : zbornik radova

Nesimović, Sanela ; Mešanović-Meša, Emira

Sarajevo: Pedagoški fakultet Univerziteta u Sarajevu

978-9926-448-07-3

1844-4567

Podaci o skupu

Konferencija "Prozor u svijet obrazovanja, nauke i mladih"

predavanje

12.04.2019-13.04.2019

Sarajevo, Bosna i Hercegovina

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti