Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Promjene u očekivanjima posjetitelja sajmova (CROSBI ID 274727)

Prilog u časopisu | ostalo

Knego, Nikola Promjene u očekivanjima posjetitelja sajmova // Suvremena trgovina (Zagreb), 43 (2018), 1; 28-38

Podaci o odgovornosti

Knego, Nikola

hrvatski

Promjene u očekivanjima posjetitelja sajmova

Sajmovi su proizvod tržišne evolucije, a predstavljaju polu konkretan oblik tržišta. To znači da se na sajmu nalaze uzorci na osnovu kojih se suglasnošću volja dvaju strana (kupca i prodavatelja) zaključuju poslovi. U fazi realizacije posla isporučuju se proizvodi jednaki uzorku na osnovu kojega je posao zaključen. Iz navedenog se primjećuje da se pojam sajam odnosi na sajmove i sajamske izložbe na kojima se posluje na osnovu uzoraka. Pojam sajam se može koristiti veoma ekstenzivno na način da bi većina ljudi to vezala uz događanja koja se održavaju po određenoj vremenskoj dinamici u nizu mjesta. Primjeri toga su stočni sajmovi na kojima se prodavala stoka i sve potrebno za njezin uzgoj. To je dopunjavano i nizom drugih asortimana u ponudi kao i različitim događanjima. Za razliku od sajma kao polu konkretnog tržišta, u navedenom primjeru, se radi o sajmu kao konkretnom tržištu. Razlika između jednog i drugog sajma je postojanje uzoraka ili robe koja je predmet prodaje. Na primjeru stočnog sajma je prisutna sasvim konkretna stoka sitnog ili krupnog zuba koja je predmet prodaje. Po zaključenju kupoprodaje slijedi faza realizacije u kojoj kupljena stoka prelazi od prodavača kupcu, a novac kao sredstvo plaćanja prelazi od kupca prodavaču. Kod sajmova koji su predmet interesa ovoga rada faza izvršenja (realizacije) je vremenski nepodudarna s fazom zaključka posla. Ona će tek slijediti prema dogovorenom roku isporuke i po specifikaciji dogovorenog, a na osnovu uzorka ili uzoraka. Na sajmovima kao polu konkretnom obliku tržišta postoje i različita događanja i sadržaji sasvim konkretnog karaktera. Primjeri toga su: prodaja različitih proizvoda na štandovima te ponuda različitih ugostiteljskih sadržaja. Praksa potvrđuje da je bila prisutna svojevrsna sajmomanija koja se ogledala u želji da veliki broj mjesta imaju sajam, bilo specijalizirani ili univerzalni, po mogućnošću inozemnog karaktera. Navedeno je podrazumijevalo da na sajmu nastupaju inozemni izlagači.

sajmovi ; posjetitelji ; očekivanja

nije evidentirano

engleski

Changes in expectations of trade show visitors

nije evidentirano

fairs ; expectations ; visitors

nije evidentirano

Podaci o izdanju

43 (1)

2018.

28-38

objavljeno

1330-0180

Povezanost rada

Ekonomija

Poveznice