O novome nakon modernizma: stvaralaštvo u kontekstu proširenog pojma umjetnosti (CROSBI ID 274704)
Prilog u časopisu | ostalo
Podaci o odgovornosti
Rukavina, Katarina
hrvatski
O novome nakon modernizma: stvaralaštvo u kontekstu proširenog pojma umjetnosti
U radu se ispituje što pojam stvaralaštva podrazumijeva nakon povijesnih avangardi, odnosno neoavangardi i postavangardi gdje dolazi do radikalnog preispitivanja i proširenja pojma umjetnosti sve do točke u kojoj umjetnost samu sebe dovodi u pitanje, postaje neprepoznatljiva čisto zamjedbenim svojstvima te se potvrđuje kao neka vrsta filozofije. Često se navodi kako je umjetnost time došla do kraja svojeg povijesnog razvoja, odnosno do „povijesne samosvijesti koja je u stanju prepoznati sve povijesno determinirane razlike.” Riječ je o kontroverznom razdoblju u povijesti umjetnosti koje s jedne strane obilježava vrhunac modernizma najčišćim formalističkim izrazom, a s druge strane napuštanjem njegove glavne ideje (vjera u napredak i emancipaciju čovječanstva), kritikom autonomije umjetnosti, ukidanjem razlike između visoke i popularne umjetnosti, izlaskom iz studija i muzeja u svakodnevni život, na ulicu, u krajolik i sl. Cilj je rada analizirati pojam stvaralaštva u kontekstu suvremene umjetničke prakse gdje je diskurs o nemogućnosti novog, prema teoretičaru umjetnosti B. Groysu, postao osobito utjecajan i raširen.
avangarda, modernizam, novo, umjetničko stvaralaštvo, suvremenost, umjetnost
nije evidentirano
engleski
On the New after Modernism: Artistic Creation in the Context of the “Extended Concept of Art”
nije evidentirano
avant-garde, modernism, the new, artistic creation, contemporaneity, art
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Filozofija, Povijest umjetnosti, Znanost o umjetnosti