Utječu li izvannastavne sportske aktivnosti na razvoj motoričkih vještina učenika primarnog obrazovanja? (CROSBI ID 274671)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Tomac, Zvonimir
hrvatski
Utječu li izvannastavne sportske aktivnosti na razvoj motoričkih vještina učenika primarnog obrazovanja?
Izvannastavne aktivnosti u osnovnoj školi organiziraju se u svrhu zadovoljenja različitih potreba i interesa učenika i provode se u sedam različitih područja kojima pripada i tjelesno i zdravstveno područje. Izvanškolske sportske aktivnosti realiziraju se izvan škole, obično u sportskim klubovima. Njihov je cilj dodatni utjecaj na razvoj antropoloških obilježja učenika te stjecanje novih teorijskih i praktičnih znanja iz izborne aktivnosti (Caput Jogunica i Barić, 2015). Cilj provedenog istraživanja bio je utvrditi utječu li dodatne izvannastavne sportske aktivnosti na razvoj motoričkih vještina djece u razrednoj nastavi. Na uzorku od 55 učenika i učenica 3. i 4. razreda primarnog obrazovanja, koji je podijeljen na dva subuzorka s obzirom na uključenost u sportske programe, primijenjen je mjerni instrument Bruininks-Oseretsky testa (2. izdanje), skraćena inačica, kojim su se procjenjivale motoričke vještine učenika. Rezultati su pokazali kako u većini varijabli nema značajnih razlika između skupina sudionika, ali učenici koji nisu uključeni u dodatne izvannastavne i izvanškolske sportske aktivnosti postižu bolje rezultate u jednoj manipulativnoj vještini (vođenje lopte ; Z=2, 68, p=0, 01) te dvije grube motoričke vještine (sklekovi ; Z=281, p=0, 00 ; podizanje trupa Z 2, 06, p=0, 04).
primarno obrazovanje, izvannastavne sportske aktivnosti, motoričke vještine
nije evidentirano
engleski
Do the Extracurricular Sports Activities Influence the Development of Motor Skills of Primary School Children?
nije evidentirano
primary education, extracurricular sports activities, motor skills
nije evidentirano
Podaci o izdanju
65 (1-2)
2019.
123-130
objavljeno
0044-4855
1849-0972
doi.org/10.32903/zs.65.1-2.9