USALI – pretpostavka primjene operativnih ključnih pokazatelja poslovanja u hotelijerstvu (CROSBI ID 274488)
Prilog u časopisu | stručni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Janković, Sandra ; Palma, Sebastian
hrvatski
USALI – pretpostavka primjene operativnih ključnih pokazatelja poslovanja u hotelijerstvu
Kada govorino o operativnim ključnim pokazateljima u hotelijerstvu, tada ih obično dijelimo u dvije skupine: top-line performance measures odnosno pokazatelji bazirani na prihodima te bottom-line performance measures odnosno pokazatelji bazirani na ostvarenom rezultatu. Obe skupine pokazatelja iskazuju se na razini hotela ali i na razini pojedinih odjeljenja odnosno centara odgovornosti hotela, poput smještaja, hrane i pića, wellnessa, sporta i slično. Za razliku od pokazatelja koji se baziraju na financijskim izvještajima hotela odnosno bilance, računa dobiti i gubitka i izvještaja o novčanim tokovima, čije su stavke definirane računovodstvenim standardima koji se primjenjuju temeljem zakona o računovodstvu, operativni pokazatelji poslovanja baziraju se na internim izvještajima hotela. Kako bi se osigurala njihova jednoobraznost ali i usporedivost s okruženjem, neophodno je potrebno da hotel ima implementirane standarde izvještavanja u hotelijerstvu odnosno Uniform System of Accounts for Lodging Industry (USALI). Naime, još davne 1926. godine, udruga hotelijera grada New Yorka (Hotel Association of New York City) započela je s definiranjem standarda internog izvještavanja u hotelijerstvu. Prvo izdanje tadašnje edicije Unifrom System of Accounts for Hotels (USAH) je predstavljalo prvi uspješno organiziran pokušaj da hotelijerstvo definira vlastite standarde internog izvještavanja. Već tada se isticalo da je svrha ovih uputa međusobna usporedba pojedinih hotela grada New Yorka. Od davne 1926. godine pa do danas, pod nazivom Uniform System of Accounts for Lodging Industry (USALI), doživjeli su 11 izdanja, pokušavajući se kontinuirano prilagođavati zahtjevima poslovanja hotela kao i novim trendovima u financijskom izvještavanju. Stoga s punim pravom možemo reći, da sagledavajući računovodstvo kao jezik poslovanja, USALI omogućava hotelijerima razgovarati istim dijalektom.
USALI ; ključni pokazatelji poslovanja ; top i bottom line mjere
nije evidentirano
engleski
USALI -precondition for application of KPIs in the hospitality industry
nije evidentirano
USALI ; KPIs ; top and bottom line measures
nije evidentirano