Uloga imidža i interakcijske pravednosti u radnom ponašanju studenata (CROSBI ID 431801)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Rašan, Ivana
Ručević, Silvija ; Jakopec, Ana
hrvatski
Uloga imidža i interakcijske pravednosti u radnom ponašanju studenata
Ovaj doktorski rad ispituje djelovanje doživljaja interakcijske pravednosti i doživljaja imidža fakulteta na radna ponašanja studenata u akademskom okruženju u svrhu davanja praktičnih implikacija za uspješno djelovanje visokoškolskih ustanova na današnjem turbulentnom tržištu. U radu je prepoznata dvostruka uloga studenata, odnosno studenti se promatraju u ulozi klijenata i u ulozi ljudskih potencijala fakulteta te se takvim pristupom otvara mogućnost za usporedbu akademskog i poslovnog organizacijskog okruženja. Cilj istraživanja bio je provjeriti ulogu doživljaja interakcijske pravednosti i doživljaja imidža fakulteta na radnu angažiranost studenata, zatim provjeriti učinak radne angažiranosti studenata na njihova (ne)poželjna ponašanja te uz to provjeriti medijacijsku ulogu radne angažiranosti između doživljaja interakcijske pravednosti i (ne)poželjnih ponašanja studenata te između doživljaja imidža fakulteta i (ne)poželjnih ponašanja studenata. Sukladno tome, postavljen je model istraživanja te je kreiran anketni upitnik koji se sastoji od ranije validiranih čestica. Podaci su prikupljeni elektroničkim putem te su na uzorku od 1107 studenata u svrhu provjere promatranih odnosa korištene korelacijska analiza i hijerarhijska regresijska, odnosno path analiza. Dobiveni rezultati su ukazali na statistički značajne direktne i indirektne odnose između doživljaja interakcijske pravednosti i radne angažiranosti i (ne)poželjnih organizacijskih ponašanja studenata, između doživljaja imidža fakulteta i radne angažiranosti studenata i (ne)poželjnih organizacijskih ponašanja studenata, potom između radne angažiranosti i (ne)poželjnih organizacijskih ponašanja studenata te se uz to potvrdio i značajan medijacijski utjecaj radne angažiranosti u pretpostavljenom modelu. Povezivanjem rezultata s teorijskom osnovom vezanom ne samo uz akademski, već i poslovni organizacijski kontekst, raspravljaju se praktične implikacije za postizanje održivosti u akademskom okruženju.
interakcijska pravednost ; imidž fakulteta ; radna angažiranost ; (ne)poželjna organizacijska ponašanja studenata ; akademsko okruženje ; organizacijsko okruženje
nije evidentirano
engleski
The role of image and interaction justice in students' work behaviors
nije evidentirano
interactional justice ; faculty image ; work engagement ; student’s organizational citizenship behavior ; academic environment ; organizational environment
nije evidentirano
Podaci o izdanju
199
02.07.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Osijek