Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Mobilno novinarstvo – izazovi i prilike (CROSBI ID 687253)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad

Kovačević, Petra ; Perišin, Tena Mobilno novinarstvo – izazovi i prilike // Zbornik Informacijska tehnologija i mediji 2016 / Josić, Ljubica (ur.). Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 117-144

Podaci o odgovornosti

Kovačević, Petra ; Perišin, Tena

hrvatski

Mobilno novinarstvo – izazovi i prilike

U medijskim redakcijama neizbježan je susret s takozvanim mobilnim novinarstvom, za koje se već uvriježio akronim MoJo (mobile journalism). Taj termin, u sve češćoj uporabi, obuhvaća široko područje − označava novinarsko izvještavanje, novinarski storytelling, s pomoću mobilnih tehnologija, ali i način na koji publika konzumira sadržaj. Što točno „mobilno“ treba značiti zasad ostaje predmet rasprave – odnosi li se izraz na tehnologiju (pametne telefone) ili jednostavno definira način na koji novinari oduvijek rade – koristeći se svakom dostupnom tehnologijom koja im može pomoći da budu mobilni ili što brži na terenu. Ovaj tekst podijelili smo na dva dijela. U prvom dijelu govorimo o istraživanju o primjeni mobilne tehnologije u novinarstvu, imajući na umu da bi novinarstvo trebalo biti na prvom mjestu, a tehnologija na drugom. MoJo je ne samo prilika za bolje novinarstvo već omogućuje digitalno opismenjivanje, stvara nove digitalne zajednice i pruža priliku samim građanima da djeluju putem širokog spektra medija. U drugom dijelu teksta saželi smo sadržaj radionice mobilnog novinarstva koja je prezentirana u okviru Ljetne škole na Sveučilištu u Zadru. Tekst može poslužiti kao priručnik i uvodno predavanje koje bi trebalo prethoditi treningu mobilnih novinara, upoznavanje s osnovnim alatima i mogućnostima mobilnih telefona te primjerima objavljenih priča. Ovaj rad pokušaj je da se jasnije objasni pojam mobilno novinarstvo te da se jasno razgraniči „proizvodnju sadržaja“ od stvaranja novinarskih priča koje nastoje zadovoljiti profesionalne kriterije.

mobilno novinarstvo ; pametni telefon ; MoJo ; user generated content ; user generated storytelling

nije evidentirano

engleski

Mobile Journalism - challenges and opportunities

nije evidentirano

mobile journalism ; smartphone ; MoJo ; user generated content ; user generated storytelling

nije evidentirano

Podaci o prilogu

117-144.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik Informacijska tehnologija i mediji 2016

Josić, Ljubica

Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu

978-953-7823-68-9

Podaci o skupu

Ljetna škola Informacijska tehnologija i mediji 2016.

radionica

01.01.2017-01.01.2017

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti

Poveznice