Koncept i reprezentacija nevidljivog u umjetnosti 20. stoljeća – Neki primjeri (CROSBI ID 65876)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Elezović, Nadežda
hrvatski
Koncept i reprezentacija nevidljivog u umjetnosti 20. stoljeća – Neki primjeri
Reprezentacija nevidljivog u umjetnosti 20. stoljeća se ostvaruje načelom redukcije kao centralnim postupkom odbacivanja materijalnosti u umjetnosti. Redukcijski postupak modernog apstraktnog slikarstva, te monokromnog slikarstva obojenog polja, dovodi se u vezu s iskazom nepredmetnog i nevidljivog posredstvom teorije umjetnike ili konotativnim značenjem djela sugeriranim u nazivlju djela. U umjetnosti postmodernizma redukcijski pristupi ostvaruju se strategijama dematerijalizacije umjetničkog objekta, kao centralnim postupkom koji sudjeluje u formiranju pojava minimalne, konceptualne te umjetnosti poststrukturalizma, o kojima je ovdje riječ. Pojava nevidljive umjetnosti odnosi se na postupke dematerijalizacije umjetničkog objekta do razine dokidanja fizičke materijalnosti, a egzistencijalni i bihevioralni čin propitivanja uzajamnih odnosa umjetnika zadobiva status nevidljive umjetnosti.
nevidljiva umjetnost, moderno apstraktno slikarstvo, postmoderna umjetnost, bihevioralna umjetnost
nije evidentirano
engleski
Concept and Representation of the Invisible in 20th-Century Art - Some Examples
nije evidentirano
The invisible art, modern abstract art, postmodern art, behavioral art
nije evidentirano
Podaci o prilogu
111-119.
objavljeno
Podaci o knjizi
Lik slike / Imaging the image, Zbornik radova s područja povijesti i teorije vizualnih umjetnosti /Teorijski dijalozi /Theoretical dialogues 2009.-2019.
Lah, Nataša ; Šuvaković, Miško ; Miščević, Nenad
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
2019.
978-953-7975-88-3
9537-975X