Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Istraživanje zadovoljstva posjetitelja zaštićenih područja Istarske županije (CROSBI ID 274239)

Prilog u časopisu | stručni rad | domaća recenzija

Marković, Suzana Istraživanje zadovoljstva posjetitelja zaštićenih područja Istarske županije // Journal of applied health sciences, 5 (2019), 2; 265-275. doi: http://jahs.eu/hr/hrvatski-volume-5-number-2-october-2019/hrvatski-istrazivanje-zadovoljstva-posjetitelja-zasticenih-podrucja-istarske-zupanije/

Podaci o odgovornosti

Marković, Suzana

hrvatski

Istraživanje zadovoljstva posjetitelja zaštićenih područja Istarske županije

Zaštićena područja prirode predstavljaju krhke oaze povezanosti čovjeka s prirodom u njezinu izvornom obliku u kojima je glavni cilj zaštita biološke, geološke i krajobrazne raznolikosti. Zbog sve većeg socioekonomskog razvoja, s povećanjem industrijalizacije, prometa te urbanizacije održivi turizam i briga za očuvanje prirode tek sinergijskim djelovanjem mogu umanjiti težnje za profitom kroz prekomjernu izgrađenost i posjećenost koja može negativno djelovati na zaštićeno područje (degradacija staništa, onečišćenje i sl.) i time dovesti u pitanje osnovnu svrhu postojanja. Cilj ovog rada bio je istražiti i analizirati stavove posjetitelja zaštićenih područja Istarske županije o kvaliteti usluge, analizirati njihovo zadovoljstvo i lojalnost, očekivanja i percepciju, te izračunati ECOSERV jaz. U tu svrhu izvršena je prilagodba ljestvice mjerenja ECOSERV (Khan 2003). Upitnik se sastoji od pet dimenzija (eko- opipljivost, povjerenje, pouzdanost, poistovjećivanje, susretljivost, opipljivost) i 29 tvrdnji te pitanja koja se odnose na sociodemografski profil ispitanika (dob, spol, obrazovanje, zanimanje, razlog dolaska, broj posjeta). Istraživanje je provedeno na uzorku od 137 posjetitelja u sljedećim zaštićenim područjima: Nacionalni park Brijuni, Park prirode Učka, park-šuma Šijana i Kamenjak. U istraživanju su sudjelovali samo domaći posjetitelji. Rezultati deskriptivne statističke analize pokazali su da postoji jaz između očekivane i percipirane kvalitete usluga, što znači da ustanove nisu ispunile očekivanja svojih posjetitelja, iako su posjetitelji ocijenili kvalitetu usluga u parkovima prirode visokom prosječnom ocjenom.

zadovoljstvo posjetitelja, kvaliteta usluga, ECOSERV, zaštićena područja prirode, statistička analiza

nije evidentirano

engleski

VISITOR’S SATISFACTION RESEARCH OF ISTRIAN COUNTY’S PROTECTED AREAS

nije evidentirano

visitor satisfaction, service quality, ECOSERV, protected nature areas, statistical analysis

nije evidentirano

Podaci o izdanju

5 (2)

2019.

265-275

objavljeno

1849-8361

2459-5640

http://jahs.eu/hr/hrvatski-volume-5-number-2-october-2019/hrvatski-istrazivanje-zadovoljstva-posjetitelja-zasticenih-podrucja-istarske-zupanije/

Povezanost rada

Temeljne medicinske znanosti, Ekonomija

Poveznice