Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Iskustva čitanja i identiteti čitatelja u digitalno-medijskom dobu : Čitanje u poučavanju i učenju (CROSBI ID 687012)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Visinko, Karol Iskustva čitanja i identiteti čitatelja u digitalno-medijskom dobu : Čitanje u poučavanju i učenju // Čitanje i odrastanje : Državni stručni skup školskih knjižničara. Rijeka: Hrvatska udruga školskih knjižničara, 2016. str. 9-9

Podaci o odgovornosti

Visinko, Karol

hrvatski

Iskustva čitanja i identiteti čitatelja u digitalno-medijskom dobu : Čitanje u poučavanju i učenju

Ponajprije se čitanje sagledava u kontekstu poučavanja i učenja ostalih jezičnih djelatnostikojima učenik postupno ovladava i tako stječe određenu razinu kompetencije komunikacije na materinskome jeziku. U skladu se s tim u predavanju navode sastavnice praćenja učenikova razvoja u području slušanja, govorenja, čitanja i pisanja. Pregled sastavnica upućuje na njihove međusobne suodnose. Programi i projekti školskih knjižnica funkcionalno podržavaju i pomažu prethodno navedene sadržaje koji se ostvaruju u redovnoj nastavi. Primjeri i prijedlozi u dosad objavljenoj literaturi te rezultati istraživanja o djelovanju školske knjižnice u promicanju čitanja umnogome potiču školske knjižničare na organiziranje i vođenje raznovrsnih aktivnosti u vezi s pročitanim tekstovima. Poznavajući djelatnost školske knjižnice, niz se prijedloga i preporuka mogu prepoznati kao već postojeći i poznati. Međutim, dublja analiza otvara moguće preinake, dopune i dorade. Osim redovne nastave, školska je knjižnica izvrsna suradnica izvannastavnih djelatnosti kojima se na osobit način potiču i promiču jezične djelatnosti, među kojima osobito čitanje. Nije manje važno promišljanje o tzv. razrednim knjižnicama koje ne mogu nastati bez suradnje sa školskom knjižnicom. Ideja o razrednoj knjižnici (osobito u kabinetu za hrvatski jezik i u učionicama razredne nastave) izvire iz potrebe za velikom količinom različitih tekstova koji trebaju biti lako dostupni učenicima tijekom poučavanja čitanju. Ovim se predavanjem želi potaknuti što više propitivanja na uzorku učenika s kojima se radi. Ne treba čekati velika istraživanja koja će se institucionalno tko zna kada provoditi. Puno je vrjednije provoditi manja ispitivanja na uzorku učenika razreda i škole u kojoj učitelj /nastavnik i knjižničar rade. Takvim se ispitivanjima brže i lakše dolazi do iznimno važnih i vrijednih odgovora učenika, učitelja / nastavnika, roditelja (npr. koje poteškoće zapažaju prigodom čitanja naglas / u sebi, kada i s kojim ciljem učenici posjećuju školsku knjižnicu, koji su učenički interesi za književne vrste ili za časopise).

kompetencija komunikacije na materinskome jeziku, čitanje u poučavanju, čitanje u učenju, jezične djelatnosti, školska knjižnica, razredna knjižnica

nije evidentirano

engleski

Reading experiences and readers' identities in the digital media age: Reading in teaching and learning

nije evidentirano

mother tongue communication competence, reading in teaching, reading in learning, language activities, school library, classroom library

nije evidentirano

Podaci o prilogu

9-9.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Čitanje i odrastanje : Državni stručni skup školskih knjižničara

Rijeka: Hrvatska udruga školskih knjižničara

Podaci o skupu

Čitanje i odrastanje : Državni stručni skup školskih knjižničara

ostalo

21.10.2016-22.10.2016

Rijeka, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija, Pedagogija