Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Jezično izražavanje u temeljima cjeloživotnoga učenja (CROSBI ID 687010)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Visinko, Karol Jezično izražavanje u temeljima cjeloživotnoga učenja // Književni i jezični dijalozi : Knjižica sažetaka. Međunarodna studentska konferencija.. Rijeka: Udruga studenata kroatistike Idiom ; Filozofski fakultet u Rijeci, 2016. str. 11-12

Podaci o odgovornosti

Visinko, Karol

hrvatski

Jezično izražavanje u temeljima cjeloživotnoga učenja

Sposobnosti i vještine jezičnoga izražavanja potrebne su za život čovjeka bez obzira čime se bavio. Zato predavanje ističe nužnost, važnost i vrijednost jezičnoga izražavanja u temeljima cjeloživotnoga učenja. Jezično se izražavanje promatra u kontekstu poučavanja i učenja svih jezičnih djelatnosti kojima pojedinac postupno ovladava tijekom svekolikoga obrazovanja (formalnoga, neformalnoga i informalnoga) i tako stječe određenu razinu kompetencije komunikacije na materinskome jeziku. U skladu se s tim u predavanju navode sastavnice praćenja razvoja u području slušanja, govorenja, čitanja i pisanja. Pregled sastavnica upućuje na njihove međusobne suodnose. Budući da je na prvome mjestu stjecanje komunikacijske jezične kompetencije, u procesu poučavanja i učenja prevladava komunikacijski pristup u skladu s jezično-stilskim, estetskim, razvojnim i odgojnim mjerilima, te interesima i potrebama pojedinca (učenika, studenta) i zajtevima suvremenoga društva. Za komunikacijskim slijedi kulturološki pristup koji pridonosi razumijevanju mnogih materijalnih i duhovnih vrijednosti života i svijeta te njihovih odnosa u središtu kojih je čovjek. Kulturološki se pristup najbolje očituje u jezičnoj interakciji koja učenika (studenta) priprema za komunikacijsku jezičnu praksu sa sugovornicima različite dobi, spola, zanimanja, društvenih skupina i kultura. Komunikacijski i kulturološki pristup određuju izbor tekstova, koji su osnovni predlošci u nastavi hrvatskoga jezika, jezičnoga izražavanja i književnosti. Valja navesti i spoznajni pristup jer učenik (student) s pomoću svoga iskustva, mišljenja i osjećaja otkriva i razumije mnoge životno važne pojave, aktivira svoje dotadašnje spoznaje, nadograđuje ih novima, te ih prema potrebi dopunjuje ili mijenja. Funkcionalna praksa utemeljena na tim pristupima može doprinijeti i bogatijem slobodnom izboru tijekom i nakon formalnoga obrazovanja. Ovim se predavanjem želi potaknuti propitivanje o jezičnome izražavanju studenata, osobito onih koji se svjesno opredjeljuju za učiteljski / nastavnički poziv.

jezično izražavanje, cjeloživotno učenje

nije evidentirano

engleski

Linguistic expression in the foundations of lifelong learning

nije evidentirano

language expression, lifelong learning

nije evidentirano

Podaci o prilogu

11-12.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Književni i jezični dijalozi : Knjižica sažetaka. Međunarodna studentska konferencija.

Rijeka: Udruga studenata kroatistike Idiom ; Filozofski fakultet u Rijeci

Podaci o skupu

Književni i jezični dijalozi - međunarodna konferencija studenata kroatistike

ostalo

21.10.2016-22.10.2016

Rijeka, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija