Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Metodologija istraživanja razvojnih jezičnih poremećaja (CROSBI ID 487886)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Ljubešić, Marta ; Blaži, Draženka ; Brozović, Blaženka ; Ivšac, Jasmina ; Vancaš, Mirjana Metodologija istraživanja razvojnih jezičnih poremećaja // Sažeci - Abstracts. Zagreb: Hrvatsko logopedsko društvo, 2001. str. 81-82-x

Podaci o odgovornosti

Ljubešić, Marta ; Blaži, Draženka ; Brozović, Blaženka ; Ivšac, Jasmina ; Vancaš, Mirjana

hrvatski

Metodologija istraživanja razvojnih jezičnih poremećaja

U okviru opsežnih višegodišnjih istraživanja uzroka i obilježja razvojnih jezičnih poremećaja unutar projekta koji je u novčanoj potpori Ministarstva znanosti i tehnologije RH (013-003) nastojimo unaprijediti razumijevanje procesa nastanka poremećaja u djece te istražiti obilježja komunikacijske i jezično-govorne razvojne putanje u djece. Istraživanje je kombinacija longitudinalne metode (proučavanje ranoga komunikacijskog i jezičnog razvoja u djece s perinatalnim mozgovnim lezijama) i transverzalne metode (posebne jezične teškoće, jezični razvoj prijevremeno rođene djece, predvještine čitanja i pisanja te rano čitanje i pisanje). Ovim se prikazom daje podroban opis metoda kojima smo se služili. Riječ je o nizu dobro provjerenih ispitnih postupaka oblikovanih u prethodnim istraživanjima kao i o primjeni novih metoda koje istom provjeravamo. U pogledu komunikacije i usvajanja jezika usredotočili smo se na rane faze razvoja ; obilježja predverbalne komunikacije (interakcije dijete-roditelj), posebice na pojavu rane socijalne kognicije (združene pažnje, imitacijskoga učenja, uoprabu simboličke geste i prvih riječi u djece s organskim i bez organskoga oštećenja). Obilježja jezičnog razvoja kod djece koja se služe jezikom proučavamo po sastavnicama: fonološkojh, morfo-sintaktičkoj, semantičkoj i pragmatičkoj. Usmjereni smo na uvijek aktualno pitanje o tome koliko su jezične specifično jezične, a koliko zadiru ili proizlaze iz drugih sposonosti, te koje jezične sposobnosti i u kojoj mjeri utječu na usvajanje vještime čitanja.

komunikacija; jezično-govorni razvoj; metodologija

nije evidentirano

engleski

Methodology in the Research of Developmental Language Disorders

nije evidentirano

communication; speech and language development; methodology

nije evidentirano

Podaci o prilogu

81-82-x.

2001.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Sažeci - Abstracts

Zagreb: Hrvatsko logopedsko društvo

Podaci o skupu

Logopedija u novome tisućljeću: 2. Kongres logopeda Hrvatske/ Speech and Language Pathology in the New Millennium: 2nd Congress of Croatian Speech and Language Pathologists

poster

27.09.2001-30.09.2001

Mošćenička Draga, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija