Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 104409

Metodologija istraživanja razvojnih jezičnih poremećaja


Ljubešić, Marta; Blaži, Draženka; Brozović, Blaženka; Ivšac, Jasmina; Vancaš, Mirjana
Metodologija istraživanja razvojnih jezičnih poremećaja // Sažeci - Abstracts
Zagreb: Hrvatsko logopedsko društvo, 2001. str. 81-82 (poster, nije recenziran, sažetak, stručni)


Naslov
Metodologija istraživanja razvojnih jezičnih poremećaja
(Methodology in the Research of Developmental Language Disorders)

Autori
Ljubešić, Marta ; Blaži, Draženka ; Brozović, Blaženka ; Ivšac, Jasmina ; Vancaš, Mirjana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Sažeci - Abstracts / - Zagreb : Hrvatsko logopedsko društvo, 2001, 81-82

Skup
Logopedija u novome tisućljeću: 2. Kongres logopeda Hrvatske/ Speech and Language Pathology in the New Millennium: 2nd Congress of Croatian Speech and Language Pathologists

Mjesto i datum
Mošćenička Draga, Hrvatska, 27.-30.09.2001

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
komunikacija; jezično-govorni razvoj; metodologija
(communication; speech and language development; methodology)

Sažetak
U okviru opsežnih višegodišnjih istraživanja uzroka i obilježja razvojnih jezičnih poremećaja unutar projekta koji je u novčanoj potpori Ministarstva znanosti i tehnologije RH (013-003) nastojimo unaprijediti razumijevanje procesa nastanka poremećaja u djece te istražiti obilježja komunikacijske i jezično-govorne razvojne putanje u djece. Istraživanje je kombinacija longitudinalne metode (proučavanje ranoga komunikacijskog i jezičnog razvoja u djece s perinatalnim mozgovnim lezijama) i transverzalne metode (posebne jezične teškoće, jezični razvoj prijevremeno rođene djece, predvještine čitanja i pisanja te rano čitanje i pisanje). Ovim se prikazom daje podroban opis metoda kojima smo se služili. Riječ je o nizu dobro provjerenih ispitnih postupaka oblikovanih u prethodnim istraživanjima kao i o primjeni novih metoda koje istom provjeravamo. U pogledu komunikacije i usvajanja jezika usredotočili smo se na rane faze razvoja ; obilježja predverbalne komunikacije (interakcije dijete-roditelj), posebice na pojavu rane socijalne kognicije (združene pažnje, imitacijskoga učenja, uoprabu simboličke geste i prvih riječi u djece s organskim i bez organskoga oštećenja). Obilježja jezičnog razvoja kod djece koja se služe jezikom proučavamo po sastavnicama: fonološkojh, morfo-sintaktičkoj, semantičkoj i pragmatičkoj. Usmjereni smo na uvijek aktualno pitanje o tome koliko su jezične specifično jezične, a koliko zadiru ili proizlaze iz drugih sposonosti, te koje jezične sposobnosti i u kojoj mjeri utječu na usvajanje vještime čitanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
013003

Ustanove
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Citiraj ovu publikaciju

Ljubešić, Marta; Blaži, Draženka; Brozović, Blaženka; Ivšac, Jasmina; Vancaš, Mirjana
Metodologija istraživanja razvojnih jezičnih poremećaja // Sažeci - Abstracts
Zagreb: Hrvatsko logopedsko društvo, 2001. str. 81-82 (poster, nije recenziran, sažetak, stručni)
Ljubešić, M., Blaži, D., Brozović, B., Ivšac, J. & Vancaš, M. (2001) Metodologija istraživanja razvojnih jezičnih poremećaja. U: Sažeci - Abstracts.
@article{article, year = {2001}, pages = {81-82}, keywords = {communication, speech and language development, methodology}, title = {Methodology in the Research of Developmental Language Disorders}, keyword = {communication, speech and language development, methodology}, publisher = {Hrvatsko logopedsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Mo\v{s}\'{c}eni\v{c}ka Draga, Hrvatska} }