Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Struktura i izgledi za razvoj hrvatskog tržišta mikrozelenja (CROSBI ID 273643)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Cerjak, Marija ; Rustan, Marija ; Juračak, Josip Struktura i izgledi za razvoj hrvatskog tržišta mikrozelenja // Agroeconomia Croatica, 9 (2019), 1; 142-152

Podaci o odgovornosti

Cerjak, Marija ; Rustan, Marija ; Juračak, Josip

hrvatski

Struktura i izgledi za razvoj hrvatskog tržišta mikrozelenja

Rastuća potražnja za funkcionalnom hranom dovela je i do povećanog interesa potrošača za mikrozelenjem, odnosno mladim izdancima različitog povrća, aromatičnog bilja i žitarica. Cilj ovog istraživanja bio je definirati lanac opskrbe mikrozelenjem u Hrvatskoj, istražiti motive članova opskrbnog lanca za uvođenje mikrozelenja u svoje poslovanje, kao i ispitati mogućnosti razvoja ovog tržišta. Provedeno je kvalitativno istraživanje uz pomoć polustrukturiranih intervjua s 11 članova lanca opskrbe: 4 proizvođača, 5 trgovaca i 2 restorana. Iako je ponuda mikrozelenja relativno mala na domaćem tržištu, rezultati istraživanja pokazuju da se koriste različiti kanali za njegovu prodaju: restorani, supermarketi, trgovine zdrave hrane, gradske tržnice, sajmovi i prodaja na gospodarstvu. Glavni motivi pokretanja proizvodnje su dodatni prihod, relativno jednostavna proizvodna tehnologija i želja za inovativnošću u poslovanju. Trgovci na malo uveli su mikrozelenje u svoj asortiman zbog potražnje potrošača i zbog visokih hranjivih vrijednosti mikrozelenja. Restorani su unijeli mikrozelenje u svoje jelovnike slijedeći trendove moderne kuhinje. U skoroj budućnosti očekuje se značajan porast potrošnje mikrozelenja, što će dovesti i do povećanja ponude u smislu količina i asortimana. Međutim, jedna od glavnih prepreka budućem rastu tržišta jeste slaba informiranost potrošača o mikrozelenju.

mikrozelenje, opskrbni lanac, motivi, Hrvatska

nije evidentirano

engleski

The structure and development perspectives of microgreens market in Croatia

nije evidentirano

microgreens, supply chain, motivation, Croatia

nije evidentirano

Podaci o izdanju

9 (1)

2019.

142-152

objavljeno

1333-2422

1849-1146

Povezanost rada

Ekonomija, Interdisciplinarne biotehničke znanosti, Poljoprivreda (agronomija)

Poveznice