Akademsko poštenje kao moralno-etičko pitanje suvremenog odgoja i obrazovanja (CROSBI ID 686533)
Prilog sa skupa u zborniku | prošireni sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Cerinski, Tomislav ; Knezović, Katica
hrvatski
Akademsko poštenje kao moralno-etičko pitanje suvremenog odgoja i obrazovanja
Akademsko poštenje je jedan od većih moralno- etičkih izazova u suvremenom odgojno-obrazovnom procesu. Iako se o njemu u zadnje vrijeme više govori, nije novija pojava. Susretala se na razne načine u odgoju i obrazovanju, a pratio ju je tehničko-tehnološki razvitak. Akademsko poštenje je pred izazovom kad je riječ o plagiranju, autoplagiranju, varanju na ispitima, u testovima, dizajnu istraživanja i prikazivanju njegovih rezultata i sl. Studenti među najčešće razloge akademskog nepoštenja navode natjecanje za boljim ocjenama, manjak vremena za učenje i opsežnost gradiva. Istraživanja pokazuju da akademsko nepoštenje korelira sa stupnjem korupcije u društvu. Zabrinjava činjenica da se prepisivanje, varanje i sl. u nekim segmentima društva, pa i akademske zajednice, smatra „kavalirskim deliktom” i da za takva ponašanja ne trebaju sankcije. Nastavnici se često osjećaju bespomoćni i ne prijavljuju takva ponašanja. Moral akademske zajednice time postaje upitan, tim više ako je riječ o studijima koji osposobljavaju za učitelje i odgajatelje.
akademsko poštenje, korupcija, moralno-etički izazov u odgojno-obrazovnom procesu
nije evidentirano
engleski
Academic Integrity as a Moral and Ethical Issue of Contemporary Education
nije evidentirano
academic honesty, corruption, moral and ethical challenge in the educational process
nije evidentirano
Podaci o prilogu
18-19.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Na Sjeveru s Pavlom Vuk-Pavlovićem
Podaci o skupu
Znanstveno-stručni simpozij Na Sjeveru s Pavlom Vuk-Pavlovićem
ostalo
12.11.2018-14.11.2018
Koprivnica, Hrvatska; Zagreb, Hrvatska