Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1042971

Književno-jezični sloj udžbenika kao mogućnost promicanja prava životinja


Bakota, Boris; Bakota, Lidija; Majdenić, Valentina
Književno-jezični sloj udžbenika kao mogućnost promicanja prava životinja // Identitet i različitost u odgoju i obrazovanju / Zrilić, Smiljana (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, 2018. str. 105-131 (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Književno-jezični sloj udžbenika kao mogućnost promicanja prava životinja
(Literary and linguistic layer of textbooks as an opportunity to promote animal rights)

Autori
Bakota, Boris ; Bakota, Lidija ; Majdenić, Valentina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Identitet i različitost u odgoju i obrazovanju / Zrilić, Smiljana - Zadar : Sveučilište u Zadru, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, 2018, 105-131

ISBN
978-953-331-252-1

Skup
Identitet i različitost u odgoju i obrazovanju

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 21. rujna - 23. rujna 2017

Vrsta sudjelovanja
Ostalo

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Književna ekologija, udžbenik, zoolingvistika
(Literary ecology, textbook, zoolinguistic)

Sažetak
U udžbenicima književnosti za mlađu školsku dob zastupljena su brojna književna (literarna) djela, domaća i strana, animalističke tematike. Slikovnice, basne, priče i pjesme u kojima se spominju zoo-likovi bit će djeci jedno od najzanimljivijih i rado čitanih štiva. U radu će se istražiti u kojoj se mjeri i na koji način u udžbeničkim književnim (literarnim) tekstovima odražavaju vrijednosti usmjerene na zaštitu i prava životinja. S obzirom na postavljeni opći cilj istraživanja, zadatci će istraživanja biti: uočiti pojavnost antropomorfizama i zoomorfizama u udžbeničkim književnoumjetničkim (literarnim) tekstovima, zooretoriku domestikacije (udomaćivanje životinja) s posebnim osvrtom na zoo-vrtove, problematiziranje čovjekova odnosa prema kućnim ljubimcima te će se istražiti zoolingvistički elementi u književnim tekstovima (zooleksemi, usporedbe, metafore i frazemi sa zoonimskom sastavnicom). Istraživački korpus čine udžbenici Hrvatskoga jezika za mlađu školsku dob (od 1. do 4. razreda) tiskanih od 2014. godine do danas.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pravo, Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Pravni fakultet, Osijek,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Citiraj ovu publikaciju

Bakota, Boris; Bakota, Lidija; Majdenić, Valentina
Književno-jezični sloj udžbenika kao mogućnost promicanja prava životinja // Identitet i različitost u odgoju i obrazovanju / Zrilić, Smiljana (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, 2018. str. 105-131 (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Bakota, B., Bakota, L. & Majdenić, V. (2018) Književno-jezični sloj udžbenika kao mogućnost promicanja prava životinja. U: Zrilić, S. (ur.)Identitet i različitost u odgoju i obrazovanju.
@article{article, editor = {Zrili\'{c}, S.}, year = {2018}, pages = {105-131}, keywords = {literary ecology, textbook, zoolinguistic}, isbn = {978-953-331-252-1}, title = {Literary and linguistic layer of textbooks as an opportunity to promote animal rights}, keyword = {literary ecology, textbook, zoolinguistic}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru, Odjel za izobrazbu u\v{c}itelja i odgojitelja}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }