Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Problem vizualne autentičnosti reprodukcije (kako kvaliteta reprodukcije i načini reprezentacije utječu na percepciju i recepciju umjetničkog djela) (CROSBI ID 686463)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Skender, Lana Problem vizualne autentičnosti reprodukcije (kako kvaliteta reprodukcije i načini reprezentacije utječu na percepciju i recepciju umjetničkog djela) // Zbornik radova s prvog međunarodnog znanstvenog i umjetničkog simpozija o pedagogiji u umjetnosti: Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja / Jerković, Berislav ; Škojo, Tihana (ur.). Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 623-634

Podaci o odgovornosti

Skender, Lana

hrvatski

Problem vizualne autentičnosti reprodukcije (kako kvaliteta reprodukcije i načini reprezentacije utječu na percepciju i recepciju umjetničkog djela)

Umjetničko djelo je medij koji nosi određenu vizualnu poruku. Kao i svaki jezik služi se karakterističnim znakovima koji su za razliku od verbalnog jezika analoške prirode. Znakovi nisu monemi nego osjetilni pojmovi nastali opažanjem oblika. Vještina čitanja i iščitavanja umjetničkog djela može se naučiti, kao i čitanje pisanog teksta, ali ovisi o razvijenosti pojedinih vještina.Te vještine se u obrazovnom sustavu razvijaju odgojem pažnje koji je preduvjet za kvalitetno opažanje i recepciju umjetničke ideje. Estetska recepcija umjetničkog djela je odgojni i spoznajni proces kojem je cilj spoznati znakove i sredstva kojima umjetničko djelo govori, njegov društveno povijesni kontekst i stvarnu estetsku poruku. Funkcija promatrača sadržana je u samom djelu jer interpretiranje umjetničkog djela ovisi o sposobnosti opažanja i doživljavanja pri čemu promatrač ima aktivnu ulogu jer na stvaranje sadržaja utječe njegova osjetljivost i razvoj. Obzirom da se umjetničko djelo promatraču većinom posreduje reprodukcijom, točnost vizualnih parametara je ključna jer oblikuju opažaj od kojeg počinje recepcija forme i sadržaja. Reproduciranje umjetničkih djela doživjelo je pozitivnu revoluciju razvojem digitalne tehnologije ali i izložilo umjetnička djela pogubnoj opasnosti da netočnim reproduciranjem izgube svoju vizualnu autentičnost. Istraživanje različitih izvora i oblika digitalnog reproduciranja poznatih umjetničkih djela pokazat će do koje mjere digitalna tehnologija može izmijeniti originalni medij i kakve su posljedice za opažanje, doživljavanje i razumijevanje estetske i sadržajne poruke koju nosi umjetničko djelo. Istražena je razlika u kvaliteti reproduciranja boje, teksture, kvalitete linije te kakve to posljedice može imati na opažaj i proces estetske recepcije.

autentičnost ; percepcija ; odgoj pažnje ; digitalna reprodukcija ; estetika recepcije

nije evidentirano

engleski

Visual Authenticity of Reproduction (How perception and reception of the work of art is affected by quality of reproduction and abilities of interactive presentation)

nije evidentirano

authenticity ; perception ; attention nurturing ; digital reproduction ; reception aesthetic

nije evidentirano

Podaci o prilogu

623-634.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Jerković, Berislav ; Škojo, Tihana

Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-58055-5-7

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Pedagogija, Povijest umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti