Analiza rješenja jednog geometrijskog zadatka u kontekstu procjene matematičke darovitosti desetogodišnjih učenika pomoću Mat-dara (CROSBI ID 686449)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Vinković, Marta ; Katalenić, Ana ; Kolar-Begović, Zdenka
hrvatski
Analiza rješenja jednog geometrijskog zadatka u kontekstu procjene matematičke darovitosti desetogodišnjih učenika pomoću Mat-dara
Prepoznavanje i podrška darovitim učenicima je odgovornost obrazovnog sustava kako stoji u Nacionalnom okvirnom kurikulumu. Margita Pavleković je 2003. godine utemeljila Malu matematičku školu kao izvanškolsku aktivnost za desetogodišnje učenike s posebnim interesom za matematiku pri Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku. Studenti završne godine učiteljskog studija rade s učenicima u sklopu nastave izbornog kolegija Matematika i nadareni učenici. Pavleković, Zekić-Sušac i Đurđević su izradili ekspertni sustav Mat-dar za prepoznavanje matematičke darovitosti kod desetogodišnjih učenika. Ekspertni sustav svrstava učenika u jednu od četiri kategorije: (1) potencijalno daroviti učenik, (2) učenik iznadprosječnih matematičkih sposobnosti, (3) učenik prosječnih matematičkih sposobnosti ili (4) učenik s nedovoljno razvijenim sposobnostima za matematiku. Prikazat ćemo učenička rješenja jednog geometrijskog zadatka u kontekstu procjene matematičke darovitosti učenika. Rezultati su pokazali odstupanja u procjeni studenata i ekspertnog sustava te kako su učenici svrstani u više kategorije uglavnom bolje riješili zadatak nego učenici svrstani u niže kategorije. Potrebno je detaljnije istražiti razloge odstupanja i načine kako poboljšati procjene studenata te kako rješavanje geometrijskih zadataka može ukazati na matematičku darovitost učenika.
daroviti učenici ; matematička darovitost ; izvanškolska aktivnost ; obrazovanje učitelja ; Mat-dar
nije evidentirano
engleski
An analysis of ten-year old pupils' solutions to a geometrical task with regard to assessment of mathematical giftedness using Math-gift
Prepoznavanje i podrška darovitim učenicima je odgovornost obrazovnog sustava kako stoji u Nacionalnom okvirnom kurikulumu. Margita Pavleković je 2003. godine utemeljila Malu matematičku školu kao izvanškolsku aktivnost za desetogodišnje učenike s posebnim interesom za matematiku pri Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku. Studenti završne godine učiteljskog studija rade s učenicima u sklopu nastave izbornog kolegija Matematika i nadareni učenici. Pavleković, Zekić-Sušac i Đurđević su izradili ekspertni sustav Mat-dar za prepoznavanje matematičke darovitosti kod desetogodišnjih učenika. Ekspertni sustav svrstava učenika u jednu od četiri kategorije: (1) potencijalno daroviti učenik, (2) učenik iznadprosječnih matematičkih sposobnosti, (3) učenik prosječnih matematičkih sposobnosti ili (4) učenik s nedovoljno razvijenim sposobnostima za matematiku. Prikazat ćemo učenička rješenja jednog geometrijskog zadatka u kontekstu procjene matematičke darovitosti učenika. Rezultati su pokazali odstupanja u procjeni studenata i ekspertnog sustava te kako su učenici svrstani u više kategorije uglavnom bolje riješili zadatak nego učenici svrstani u niže kategorije. Potrebno je detaljnije istražiti razloge odstupanja i načine kako poboljšati procjene studenata te kako rješavanje geometrijskih zadataka može ukazati na matematičku darovitost učenika.
gifted pupils ; mathematical giftedness ; extracurricular activity ; teacher studies ; Math-gift
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
61-62.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Program & Book of Abstracts
Kolar-Begović, Zdenka ; Kolar-Šuper, Ružica ; Jukić-Matić, Ljerka
Osijek:
Podaci o skupu
The 6th International Scientific Colloquium Mathematics and Children founded by Margita Pavleković
poster
26.05.2017-27.05.2017
Osijek, Hrvatska