Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1042710

(Ne)razumijevanje jednakosti i znaka jednakosti kod učitelja razredne nastave


Gregorović, Željko; Katalenić, Ana
(Ne)razumijevanje jednakosti i znaka jednakosti kod učitelja razredne nastave // The 7th International Scientific Colloquium Mathematics and Children founded by Margita Pavleković
Osijek, Hrvatska, 2019. str. 31-32 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 1042710 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
(Ne)razumijevanje jednakosti i znaka jednakosti kod učitelja razredne nastave
(Primary school teachers’ (mis)understandings of equality and the equals sign)

Autori
Gregorović, Željko ; Katalenić, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Skup
The 7th International Scientific Colloquium Mathematics and Children founded by Margita Pavleković

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 24-25.05.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
znak jednakosti ; jednakost ; udžbenik iz matematike ; osnovnoškolska matematika ; učitelj matematike ; obrazovanje učitelja
(equals sign ; equality ; mathematics textbook ; primary school mathematics ; mathematics teacher ; teacher education)

Sažetak
Relacija “biti jednak” i znak jednakosti sastavni je dio kurikuluma predmeta matematike od početka obrazovanja. Međutim, istraživanja su pokazala da učenici zadržavaju zablude o jednakosti i znaku jednakosti tijekom njihovog matematičkog obrazovanja. Pregledavanjem udžbenika iz matematike za razrednu nastavu (učenici starosti 7-10 godina) mogu se pronaći loše osmišljeni zadaci, matematičke nedosljednosti, pogrešno označavanje i drugi metodički propusti. U ovom ćemo radu predstaviti zadatak iz udžbenika sa sadržajem koji je u suprotnosti s konceptom jednakosti. Ispitali smo kako su učitelji razredne nastave (N = 51, između jedne i 34 godine radnog iskustva) i studenti, koji su budući učitelji razredne nastave (N = 340), pristupili tom zadatku. Gotovo su svi sudionici u našem istraživanju protumačili znak jednakosti kao "izvrši izračun s lijeva na desno". Uglavnom su komentirali prirodu i strukturu zadatka, a rijetko matematički sadržaj. U ovom ćemo radu predstaviti njihove prosudbe, iskustva i zapažanja vezana uz zadatak. Primjećujući da je većina budućih učitelja pokazala pogrešnu predodžbu o jednakosti, moramo razmotriti rješavanje ovog pitanja kroz reviziju udžbenika, ali i kroz obrazovanje budućih učitelja te stručno i metodičko usavršavanje učitelja u praksi.

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Matematika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Ana Katalenić (autor)

Avatar Url Željko Gregorović (autor)


Citiraj ovu publikaciju

Gregorović, Željko; Katalenić, Ana
(Ne)razumijevanje jednakosti i znaka jednakosti kod učitelja razredne nastave // The 7th International Scientific Colloquium Mathematics and Children founded by Margita Pavleković
Osijek, Hrvatska, 2019. str. 31-32 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
Gregorović, Ž. & Katalenić, A. (2019) (Ne)razumijevanje jednakosti i znaka jednakosti kod učitelja razredne nastave. U: The 7th International Scientific Colloquium Mathematics and Children founded by Margita Pavleković.
@article{article, year = {2019}, pages = {31-32}, keywords = {znak jednakosti, jednakost, ud\v{z}benik iz matematike, osnovno\v{s}kolska matematika, u\v{c}itelj matematike, obrazovanje u\v{c}itelja}, title = {(Ne)razumijevanje jednakosti i znaka jednakosti kod u\v{c}itelja razredne nastave}, keyword = {znak jednakosti, jednakost, ud\v{z}benik iz matematike, osnovno\v{s}kolska matematika, u\v{c}itelj matematike, obrazovanje u\v{c}itelja}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, year = {2019}, pages = {31-32}, keywords = {equals sign, equality, mathematics textbook, primary school mathematics, mathematics teacher, teacher education}, title = {Primary school teachers’ (mis)understandings of equality and the equals sign}, keyword = {equals sign, equality, mathematics textbook, primary school mathematics, mathematics teacher, teacher education}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font