Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Nadzor i žudnja u društvenim mrežama: o diskursu kapitalista (CROSBI ID 273169)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | međunarodna recenzija

Lovrinić, Barbara Nadzor i žudnja u društvenim mrežama: o diskursu kapitalista // Medijska istraživanja, 25 (2019), 2; 89-110

Podaci o odgovornosti

Lovrinić, Barbara

hrvatski

Nadzor i žudnja u društvenim mrežama: o diskursu kapitalista

Sveopća digitalizacija i tehnološki napredak pogodovali su jačanju tehnoloških divova (Amazon, Apple, Facebook, Google i Microsoft) i akumulaciji profita na čemu se temelji današnja digitalna javna sfera. U obilju raznih platformi osobito je zanimljiv fenomen društvenih mreža. Dok društvene mreže korisnika čine „kraljemˮ u kreaciji vlastitoga virtualnog sadržaja i potiču kulturu dijeljenja, istovremeno ga lišavaju potpune kontrole nad svojim podacima koji se uglavnom iskorištavaju u komercijalne svrhe. Ovaj rad problematizira dva teorijska koncepta za razumijevanje odnosa moći vlasnika društvenih mreža i njihovih korisnika. Prvi je pojam nadzora kao sve važnijeg čimbenika u političkoj ekonomiji komunikacije. Drugi je lakanovski pojam žudnje za priznavanjem/prepoznavanjem jedinstvenosti kojim se ukazuje na izvor onoga što nas kao korisnike sprečava, ili nam bar djelomično onemogućava, da ono „nevidljivo” – upravljanje „velikim podacima” (big data) i nadzor nad profilima korisnika – povežemo s pitanjima političke ekonomije. U ovom radu, koncipiranom na temelju dvosmjerne komunikacije između vlasnika i korisnika društvenih mreža, nastojimo pokazati da stare teorije ne zastarijevaju u novom vidu odnosa tehnologije, komunikacije, politike i ekonomije.

politička ekonomija, veliki podaci, Facebook, algoritmi, Lacan

nije evidentirano

engleski

Surveillance and Desire in Social Media: On Capitalist Discourse

nije evidentirano

political economy, big data, Facebook, algorithms, Lacan

nije evidentirano

Podaci o izdanju

25 (2)

2019.

89-110

objavljeno

1330-6928

1846-6605

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Sociologija

Poveznice
Indeksiranost