Odgoj glazbom za kulturnu različitost (CROSBI ID 686369)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Svalina, Vesna
hrvatski
Odgoj glazbom za kulturnu različitost
Budući da živimo u vremenu globalizacije kad je sasvim normalno i uobičajeno stalno se susretati s drugim, različitim kulturama, i škola bi trebala biti mjesto na kojemu će se učenike poticati na razumijevanje, razmjenu i poštivanje kulturnih različitosti, odnosno mjesto na kojemu će se ostvarivati interkulturalni odgoj i obrazovanje. Na takav pristup upućuje nas i hrvatski Nacionalni okvirni kurikulum u kojemu je interkulturalizam izdvojen kao posebno načelo, a njegova primjena očekuje se na svim odgojno-obrazovnim razinama. U ovom smo radu posebnu pažnju usmjerili na pitanje mogućnosti odgoja glazbom za poštivanje kulturnih različitosti u osnovnim i srednjim glazbenim školama. Želja nam je utvrditi koliko se često učenici takvih škola susreću s različitim kulturama u okviru instrumentalne nastave i nastave zbora te koje su kulture pritom najzastupljenije. Do podataka smo došli analizom glazbenih programa s državnih natjecanja na kojima su sudjelovali učenici glazbenih škola. Riječ je o programima izvedenim na natjecanjima u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje i Hrvatskog društva glazbenih i plesnih pedagoga u sljedećim disciplinama: gudački i puhački instrumenti, harfa, harmonika, udaraljke i zbor.
kultura, interkulturalizam, interkulturalni odgoj i obrazovanje, glazbene škole, instrumentalna nastava, zbor
nije evidentirano
engleski
Music Education for Cultural Diversity
nije evidentirano
culture, interculturalism, secondary music school, instrumental teaching, choir
nije evidentirano
Podaci o prilogu
169-185.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zrilić, Smiljana
Zadar: Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru
978-953-331-252-1
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096