Obrazovna uspješnost osnovnih škola: Empirijska analiza na primjeru škola Istarske županije (CROSBI ID 18611)
Autorska knjiga | monografija (znanstvena) | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Burušić, Josip ; Babarović, Toni ; Dević, Ivan
hrvatski
Obrazovna uspješnost osnovnih škola: Empirijska analiza na primjeru škola Istarske županije
Knjiga Obrazovna uspješnost osnovnih škola: Mogućnosti empirijske analize na primjeru škola Istarske županije rezultat je rada istraživačkog tima koji na Institutu društvenih znanosti Ivo Pilar već više od deset godina sudjeluje u planiranju i provođenju kompleksnih znanstveno-istraživačkih projekata u području obrazovanja. U središtu zanimanja ove knjige stoji činjenica da osnovne škole Istarske županije po svojim obrazovnim postignućima ne prate gospodarski uspjeh županije te time ne ispunjavaju puni razvojni potencijal. Knjiga sa sastoji od dva glavna dijela. U prvom dijelu teorijski su opisani i definirani koncepti kvalitete, djelotvornosti i učinkovitosti obrazovanja. Navedeni su i različite mogućnosti i pristupi mjerenju i iskazivanju kvalitete obrazovanja. Osim toga, u ovom prvom dijelu knjige prikazan je i širi pregled mogućih odrednica obrazovnog uspjeha škola i učenika. Pri tome je obuhvaćeno mnoštvo različitih obilježja škole, učitelja i školskog procesa, zatim su obuhvaćena obilježja učenikove uže okoline te na kraju i individualna obilježja samih učenika. U drugom dijelu knjige naglasak je na nalazima provedenog empirijskog istraživanja o uspješnosti učenika i škola Istarske županije. Cilj ovog istraživanja bio utvrditi ključne odrednice uspješnosti osnovnih škola u Istarskoj županiji. Rezultati su prikazani kroz četiri dijela. U prvom dijelu rezultata prikazana su obrazovna postignuća učenika i škola Istarske županije do kojih se došlo vanjskim vrednovanjem obrazovnih postignuća svih osnovnih škola Republike Hrvatske. U drugom dijelu prikazane su moguće odrednice učeničke i školske uspješnosti. U trećem dijelu prikazani su rezultati empirijskog istraživanja u kojem su sudjelovali ravnatelji škola istarske županije dok su u zadnjem dijelu ovog poglavlja izložene spoznaje SWOT analize, kojom su se nastojale utvrditi snage i poteškoće škola. Vrijednost ove knjige ogleda se u teorijskom pregledu i nalazima dosadašnjih istraživanja ali i u praktičnim rezultatima provedenog empirijskog istraživanja koji mogu poslužiti kao smjernice za stvaranje boljih uvjeta rada i podučavanja u osnovnim školama Republike Hrvatske. Knjiga i spoznaje iz knjige namijenjeni su kako istraživačima koji se bave ovim područjem tako i svim akterima obrazovnog sustava od djelatnika škola, do nositelja obrazovnih politika jer jedino zajedničkim djelovanjem možemo stvoriti kvalitetnije obrazovanje.
obrazovna uspješnost, kvaliteta obrazovanja, empirijska analiza, osnovna škola
nije evidentirano
engleski
Educational Effectiveness of Primary Schools: The example of empirical analysis of Istrian County schools
nije evidentirano
educational effectiveness, educational quality, empirical analysis, primary school
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar
2019.
978-953-7964-68-9
104
objavljeno