Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Socioemocionalna dobrobit, otpornost i samopoimanje djece predškolske dobi – povezanost s nekim osobnim i obiteljskim čimbenicima (CROSBI ID 686322)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Šimić Šašić, Slavica Socioemocionalna dobrobit, otpornost i samopoimanje djece predškolske dobi – povezanost s nekim osobnim i obiteljskim čimbenicima // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina / Klasnić, Irena (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 299-312

Podaci o odgovornosti

Šimić Šašić, Slavica

hrvatski

Socioemocionalna dobrobit, otpornost i samopoimanje djece predškolske dobi – povezanost s nekim osobnim i obiteljskim čimbenicima

Dobrobit je stanje optimalnoga psihološkoga funkcioniranja te je briga za dječju dobrobit primarni cilj svih oni koji brinu za djecu. I dok su istraživanja dobrobiti odraslih brojna, sasvim je drugačija situacija s istraživanjem dobrobiti djece. Predškolski period ključan je za razvoj i usavršavanje vještina koje će poslije biti važne za akademski i socijalni uspjeh, stoga je sasvim jasna potreba da se istražuju čimbenici dobrobiti i otpornosti djece te dobi. Zadovoljavajući odnosi s vršnjacima i drugim odraslim osobama, razumijevanje tuđih emocija, upravljanje vlastitim emocijama, empatija važne su socioemocionalne vještine. Laki temperament i društvenost, izazivanje pozitivnih emocija kod drugih, pozitivna slika o sebi, ustrajnost, znatiželja, empatija, samo su neke od karakteristike otporne djece, odnosno, zaštitni čimbenici koji potiču i održavaju zdrav razvoj. Stoga je cilj ovoga istraživanja bio ispitati povezanost osobnih čimbenika kao što su: spol, temperament i emocionalna regulacija djeteta te nekih obiteljskih čimbenika kao što su: obrazovanje roditelja, roditeljska ponašanja i kompetentnost sa socioemocionalnom dobrobiti, otpornosti i samopoimanjem djece predškolske dobi. U istraživanju je sudjelovalo 391 dijete dobi od 5 do 7 godina. Pomoću Ljestvice socioemocionalne dobrobiti i otpornosti 123 odgojiteljice u dječjim vrtićima procijenile su dobrobit i otpornost djece. Također su, intervjuom s djecom, prikupile procjene o samopoimanju djece. Roditelji (većinom majke), procjenjivali su svoja ponašanja prema djetetu, roditeljsku kompetentnost, ali i temperament i regulaciju emocija svoje djece. Rezultati su pokazali niske koeficijente povezanosti socioemocionalne dobrobiti, otpornosti i samopoimanja djece s mjerenim osobnim i obiteljskim čimbenicima te su interpretirani u kontekstu razvojnih obilježja djece i metodoloških ograničenja (slaganja roditeljskih i odgojiteljskih procjena) istraživanja.

emocionalna regulacija ; roditeljska ponašanja ; samopoimanje ; socioemocionalna dobrobit ; temperament

nije evidentirano

engleski

Socio-Emotional Well-Being, Resilience and Self-Concept of Children of Preschool Age – Association with Some Personal and Family Factors

nije evidentirano

emotional regulation ; parental behaviors ; self-concept ; socioemotional well-being ; temperament

nije evidentirano

Podaci o prilogu

299-312.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina

Klasnić, Irena

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-8115-68-4

Podaci o skupu

Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019

predavanje

15.11.2019-17.11.2019

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice