Studentska percepcija invaliditeta kroz prizmu socijalne distance, životnih vrijednosti i poštovanja (CROSBI ID 273002)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Klarin, Mira ; Šimić Šašić, Slavica ; Sučić Šantek, Ivana
hrvatski
Studentska percepcija invaliditeta kroz prizmu socijalne distance, životnih vrijednosti i poštovanja
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati percepciju socijalne distance, životnih vrijednosti i poštovanja prema različitim skupinama studenata s invaliditetom. U tu svrhu proveli smo istraživanje na 473 studenta primjenom sljedećih mjernih instrumenata konstruiranih za potrebe ovog istraživanja: Skala socijalne distance koja mjeri spremnost studenta da prihvati određenu vrstu socijalnog odnosa sa studentom koji ima određen invaliditet ; Skala poštovanja osoba s invaliditetom i Inventar životnih vrijednosti . Rezultati ovog istraživanja upućuju na zaključak da je prihvaćanje osoba s invaliditetom na razini prijateljstva. Također, vidljivo je da studenti imaju najveću distancu prema studentima koji imaju psihičkih teškoća. Studentica su spremnije sklopiti bliskiji odnos sa studentom koji ima oštećenje vida i/ili sluha u odnosu na studente. U ostalim procjenama socijalne distance nema statistički značajne razlike između studentica i studenata. Također, studentice pokazuju veće poštovanje prema osobama s invaliditetom. Studenti koji imaju naglašenije životne vrijednosti koje se odnose na brigu za druge i studenti koji imaju veće poštovanje prema studentima s invaliditetom, ujedno izražavaju manju socijalnu distancu. Zabilježene su spolne razlike i u životnim vrijednostima neovisnosti i odgovornosti i brige za druge u smjeru većih vrijednosti kod studentica. Spolne razlike interpretirali smo u skladu s teorijom socijalizacije i teorijom evolucije.
studenti s invaliditetom, socijalna distanca, životne vrijednosti, poštovanje
nije evidentirano
engleski
Students’ perception of disabilities through the prism of social distance, life values and respect
nije evidentirano
students with disabilities, social distance, life values, respect
nije evidentirano
Podaci o izdanju
54 (2)
2018.
71-84
objavljeno
1331-3010
10.31299/hrri.54.2.7