Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

PSIHOLOŠKO ZLOSTAVLJANJE NA RADU U POPULACIJI NASTAVNIKA U HRVATSKOJ –PILOT STUDIJA (CROSBI ID 686314)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Knežević, Bojana ; Vukelić, Milica ; Stipić, Željko PSIHOLOŠKO ZLOSTAVLJANJE NA RADU U POPULACIJI NASTAVNIKA U HRVATSKOJ –PILOT STUDIJA // MEDICINA RADA NAKON 2020. / Mustajbegović, Jadranka ; Macan, Jelena (ur.). Zagreb: Hrvatski liječnički zbor ; Hrvatsko društvo za medicinu rada, 2019. str. 71-72

Podaci o odgovornosti

Knežević, Bojana ; Vukelić, Milica ; Stipić, Željko

hrvatski

PSIHOLOŠKO ZLOSTAVLJANJE NA RADU U POPULACIJI NASTAVNIKA U HRVATSKOJ –PILOT STUDIJA

Psihološko zlostavljanje na raduje maltretiranje, vrijeđanje, društveno isključivanje ili negativno utjecanje na nečiji rad. Da bi se neko ponašanje ili aktivnost proglasila maltretiranjem, mora se redovito ponavljati (npr. jednom tjedno) i tijekom određenog vremenskog razdoblja (npr. oko šest mjeseci). Zlostavljanje je eskalirajući proces tijekom kojeg se osoba koja je žrtva nalazi u inferiornom položaju i postaje meta sustavnih negativnih aktivnosti. Sukob se ne može nazvati zlostavljanjem ako se radi o izoliranom događaju ili ako su sukobljene strane približno jednakih snaga. Cilj istraživanja jebila utvrditi učestalost zlostavljanja među školskim nastavnicima. Metoda istraživanja bilo je anketiranje u skupini nastavnika sindikalnih povjerenika. Anketu je ispunilo 116 nastavnika, 74% žena i 26% muškaraca ; 64, 4% je bilo starijih od 46 godina. Korištena su dva upitnika.Upitnik o negativnim psihološkim pojavama na poslu (NAQ-R) u kojem se mjerila se izloženost pojedinom činu negativnog ponašanja na radnom mjestu (22 tvrdnje) u posljednjih 6 mjeseci ; svaki čin ocijenjen je na ljestvici učestalosti (1-nikad, 2-ponekad, 3-mjesečno, 4- tjedno, 5 -dnevno). Drugi upitnik je ocjena iskustva maltretiranja na radnom mjestu u kojem je ocijenjeno vlastito iskustvo na skali od 6 bodova (1-nikada do 6-dnevno). Većina nastavnikana svom radnom mjestu nije bila žrtva negativnog ponašanja (63%). Povremeno psihološko nasiljedoživjela su 33% sudionika, a 3, 6% sudionika doživljavalo je ozbiljno zlostavljanje na poslu tjedno ili dnevno.Najčešća negativna djela bila su tračevi i neistinite glasine, ignoriranje mišljenja iverbalna agresija. Osobe koje su označene kao zlostavljači najčešće su bili kolege (16, 7%), nadređeni (12%), roditelji (4, 6%) i učenici (2, 8%). Značajne razlike između muškaraca i žena, kao i između mlađih i starijih nije bilo. Učincipsihološkog zlostavljanja na zdravlje i namjeru napuštanja radnog mjesta su značajno uzročno posljedično povezani. Osobe koje su navele da su žrtve zlostavljanja smatraju da su slabijeg zdravlja i češće razmišljaju o napuštanju radnog mjesta.

škola, učitelji, zlostavljanje, mobing

nije evidentirano

engleski

MOBBING AMONG TEACHERS IN CROATIA-PILOT STUDY

nije evidentirano

school, teacher, harassment, mobbing

nije evidentirano

Podaci o prilogu

71-72.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Mustajbegović, Jadranka ; Macan, Jelena

Zagreb: Hrvatski liječnički zbor ; Hrvatsko društvo za medicinu rada

978-953-7959-83-8

Podaci o skupu

7.hrvatski kongres medicine rada s međunarodnim sudjelovanjem ''Medicina rada''

predavanje

09.10.2019-13.10.2019

Pula, Hrvatska

Povezanost rada

Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Psihologija

Poveznice