Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Druga strana empatije – vodi li empatija uvijek do poželjnih ishoda? (CROSBI ID 686284)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Džida, Marija Druga strana empatije – vodi li empatija uvijek do poželjnih ishoda? // 27. godišnja konferencija hrvatskih psihologa Psihologija i digitalni svijet - Sažetci priopćenja / Šincek, D. ; Rudolfi, N. ; Penezić, Z. (ur.). Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2019. str. 241-241

Podaci o odgovornosti

Džida, Marija

hrvatski

Druga strana empatije – vodi li empatija uvijek do poželjnih ishoda?

Empatija se danas najčešće definira kao multidimenzionalan konstrukt koji obuhvaća emocionalnu i kognitivnu komponentu. Emocionalna empatija odnosi se na sposobnost dijeljenja identične ili slične emocije s drugom osobom. Kognitivna empatija definira se kao sposobnost razumijevanja emocija drugih ljudi. Obje komponente empatije povezuju se s brojnim pozitivnim ishodima poput kvalitetnijih međuljudskih odnosa ili prosocijalnog ponašanja. U jednom provedenom istraživanju na hrvatskim kasnim adolescentima pokazalo se da i emocionalna i kognitivna empatija imaju jedinstvene doprinose u predviđanju različitih prosocijalnih ponašanja osobito onih u kojima važna osjetljivost na emocionalne ili verbalne zahtjeve ljudi oko nas. Iako je povezana s prosocijalnim ponašanjem, empatija nije uvijek siguran put do pozitivnih ishoda. Zbog svoje motivirane prirode u različitim situacijama možemo biti više ili manje motivirani empatizirati s drugom osobom. Manjak ili višak empatije tako može voditi do različitih nepoželjnih ishoda. Primjerice, manjak empatije može biti povezan s različitim vrstama agresivnog ponašanja ili predrasudama prema vanjskim grupama. Istovremeno, pretjeran doživljaj empatije može voditi do osobne uznemirenosti ili pomaganja koje se odvija na štetu drugih ljudi. Govorit će se o različitim motivima koji povećavaju ili smanjuju vjerojatnost empatiziranja s drugima u različitim kontekstima poput međugrupnih odnosa, ili kompetitivnim kontekstima. Spomenut će se i situacije u kojima pretjeran doživljaj empatije može biti povezan s otežanim funkcioniranjem ili nepoželjnim ishodima (zdravstveni konteksti, odgoj djece). U svim tim situacijama emocionalna i kognitivna empatija mogu pokazati svoje različite strane.

emocionalna empatija ; kognitivna empatija ; motivi za empatiju ; prosocijalno ponašanje ; moralno ponašanje

nije evidentirano

engleski

The other side of empathy - does empathy always has desirable outcomes?

nije evidentirano

emotional empathy ; cognitive empathy ; empathy motives ; prosocial behavior ; moral behavior

nije evidentirano

Podaci o prilogu

241-241.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

27. godišnja konferencija hrvatskih psihologa Psihologija i digitalni svijet - Sažetci priopćenja

Šincek, D. ; Rudolfi, N. ; Penezić, Z.

Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

978-953-55079-9-4

Podaci o skupu

27. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa - "Psihologija i digitalni svijet"

predavanje

06.11.2019-09.11.2019

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija