Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razvijanje međukulturne kompetencije u osnovnoškolskoj nastavi engleskog jezika (CROSBI ID 431619)

Ocjenski rad | specijalistički sveučilišni poslijediplomski rad

Špančić, Dubravka Razvijanje međukulturne kompetencije u osnovnoškolskoj nastavi engleskog jezika / Andraka, Marija (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2019

Podaci o odgovornosti

Špančić, Dubravka

Andraka, Marija

hrvatski

Razvijanje međukulturne kompetencije u osnovnoškolskoj nastavi engleskog jezika

Razvoj međukulturne kompetencije na svjetskoj je razini prihvaćen cilj nastave stranih jezika. Važnost tog cilja prepoznata je i u europskoj i hrvatskoj obrazovnoj politici, a međukulturna kompetencija integrirana je u dokumente koji čine okvir za poučavanje stranih jezika kako na europskoj razini (Common European framework of reference for Languages 2001, 2018 ; Framework of Reference for Pluralistic Approaches to Languages and Cultures – FREPA 2011-2018) tako i na hrvatskoj (Nastavni plan i program za osnovnu školu 2006, Nacionalni okvirni kurikulum 2010). Ciljeve propisane nastavnim programom potrebno je evaluirati odgovarajućim postupcima, ali kako još nije razvijena sustavna evaluacija međukulturne kompetencije u okviru nastave stranih jezika, ona nije u potpunosti zaživjela. U ovom se radu istražuje početno i završno znanje, stavovi i stereotipi o ciljnoj kulturi učenika 4. i 8. razreda osnovne škole u nastavi engleskog jezika. Temeljni je cilj rada bio paralelnim ispitom znanja i upitnikom o stavovima i stereotipima ispitati učenike 4. i 8. razreda prije i poslije provođenja eksperimentalnog programa razvoja međukulturne kompetencije. U istraživanju je sudjelovalo 143 učenika 4. razreda i 153 učenika 8. razreda, od čega je 145 (49, 0%) učenika iz kontrolne skupine i 151 (51, 0%) iz eksperimentalne skupine iz triju osnovnih škola (OŠ Sesvete, OŠ Sesvetska Sela i OŠ “Ivan Benković” Dugo Selo). Istraživanjem je utvrđeno da je 4. razred eksperimentalne skupine otvoreniji prema pripadnicima drugih kultura koji govore engleskim jezikom te da učenici imaju manje izražene stereotipe prema govornicima engleskog područja na kraju polugodišta u odnosu na kontrolnu skupinu, što za 8. razred eksperimentalne skupine nije potvrđeno. Nadalje, utjecaj eksperimentalnog programa pokazao se vrlo povoljnim u 4. i 8. razredima jer su pokazali bolju usvojenost međukulturne kompetencije na kraju polugodišta od učenika kontrolne skupine. Utvrđeno je da je otvorenost prema pripadnicima ciljnih (anglosaksonskih) kultura pozitivno povezana s usvojenošću međukulturne kompetencije na kraju polugodišta samo za kontrolnu skupinu te da su stereotipi prema govornicima engleskog područja negativno povezani s usvojenošću međukulturne kompetencije na kraju polugodišta za obje skupine ali nedovoljno da bude statistički značajno.

međukulturna kompetencija (MK), metode aktivnog poučavanja, nastava stranog (engleskog) jezika, osnovnoškolska nastava, ovladavanje jezikom, stavovi i stereotipi

nije evidentirano

engleski

Development of intercultural competence in primary school English language teaching

nije evidentirano

intercultural competence, active teaching methods, foreign (English) language teaching, primary school teaching, language skills, attitudes and stereotypes

nije evidentirano

Podaci o izdanju

134

27.09.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Filologija, Obrazovne znanosti