Razvoj predčitačkih vještina uz glazbenu motivaciju (CROSBI ID 686133)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Jurkić Sviben, Tamara ; Kalebić, Ana
hrvatski
Razvoj predčitačkih vještina uz glazbenu motivaciju
Predčitačke vještine uvjet su za uspješno svladavanje početnog čitanja u okviru formalnog obrazovanja koje započinje u prvom razredu osnovne škole. Slušna i vidna obrada osnovne su predvještine koje dijete treba usvojiti kako bi ovladalo vještinom čitanja. Slušna obrada, osim što je važna za razvoj jezika, a uz vidnu obradu i za razvoj čitanja, presudna je i za razvoj fonološke svjesnosti, koja je pak ključna za uspješno ovladavanje početnim čitanjem. Dijete je razvilo fonološku svjesnost kada je osvijestilo da se rečenica sastoji od riječi, riječ od slogova, a slogovi od fonema (glasova). Mnogobrojna interdisciplinarna znanstvena istraživanja u području neuroznanosti, metodike hrvatskog jezika i glazbene pedagogije i umjetnosti potvrdila su pozitivan utjecaj glazbe na opći razvoj djeteta. Pozitivan utjecaj potvrđen je na kognitivnim, psihomotornim, socijalnim i emocionalnim aspektima razvoja. Glazbene aktivnosti i glazbena motivacija, u vrijeme kada dijete intenzivno ovladava jezikom, utječu na razvoj jezičnih sposobnosti i fonološke svjesnosti te jačaju osjećaj za ritam. Cilj istraživanja bio je utvrditi promjene u razvoju fonološke svjesnosti pod utjecajem glazbene motivacije kod djece predškolske dobi. Nasumičnim odabirom (N = 28) djeca su podijeljena na eksperimentalnu i kontrolnu skupinu. Kod eksperimentalne skupine istraživala se razina fonološke svjesnosti uz uvođenje glazbene motivacije, dok se u kontrolnoj skupini pratio razvoj fonološke svjesnosti bez uvođenja glazbene motivacije. U istraživanju su sudjelovala djeca polaznici Dječjeg vrtića Radost iz Splita jednako podijeljenih u eksperimentalnu i kontrolnu skupinu, tako da je 6 dječaka i 8 djevojčica u eksperimentalnoj, a 8 dječaka i 6 djevojčica u kontrolnoj skupini. Rezultati dobiveni ovim istraživanjem ukazuju na to da djeca postižu bolje rezultate na finalnom nego na inicijalnom testiranju, kao i da djeca iz eksperimentalne skupine pokazuju veći stupanj napretka unutar svoje skupina na finalnom testiranju, u odnosu na kontrolnu skupinu. Također, djeca obuhvaćena ovim istraživanjem uspješnije rješavaju zahtjevnije zadatke fonološke svjesnosti od onih jednostavnijih. Dobiveni rezultati ograničene su relevantnosti zbog malog uzorka ispitanika i zbog kratkoga vremenskog perioda u kojem je istraživanje provedeno, stoga smatramo da bi podatci bili relevantniji kada bi ispitivanje bilo provedeno na većem broju ispitanika i u dužem vremenskom razdoblju (jedna pedagoška godina).
fonološka svjesnost ; glazbena motivacija ; predčitačke vještine ; vještina čitanja
nije evidentirano
engleski
Development of Pre-Reading Skills with Music Motivation
nije evidentirano
musical motivation ; phonological awareness ; pre-reading skills ; reading skills
nije evidentirano
Podaci o prilogu
115-116.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO International Scientific and Art Conference Contemporary Themes in Education - CTE Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet University of Zagreb, Faculty of Teacher Education Knjižica sažetaka / Book of abstracts Simpozij Metodički pristupi odgoju i obrazovanju / Symposium Methodical Approaches to Education
Kolar Billege, Martina
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-8115-65-3
Podaci o skupu
Simpozij Metodički pristupi odgoju i obrazovanju
predavanje
15.11.2019-17.11.2019
Zagreb, Hrvatska