Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razvoj predčitačkih vještina uz glazbenu motivaciju (CROSBI ID 686133)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Jurkić Sviben, Tamara ; Kalebić, Ana Razvoj predčitačkih vještina uz glazbenu motivaciju // Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO International Scientific and Art Conference Contemporary Themes in Education - CTE Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet University of Zagreb, Faculty of Teacher Education Knjižica sažetaka / Book of abstracts Simpozij Metodički pristupi odgoju i obrazovanju / Symposium Methodical Approaches to Education / Kolar Billege, Martina (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 115-116

Podaci o odgovornosti

Jurkić Sviben, Tamara ; Kalebić, Ana

hrvatski

Razvoj predčitačkih vještina uz glazbenu motivaciju

Predčitačke vještine uvjet su za uspješno svladavanje početnog čitanja u okviru formalnog obrazovanja koje započinje u prvom razredu osnovne škole. Slušna i vidna obrada osnovne su predvještine koje dijete treba usvojiti kako bi ovladalo vještinom čitanja. Slušna obrada, osim što je važna za razvoj jezika, a uz vidnu obradu i za razvoj čitanja, presudna je i za razvoj fonološke svjesnosti, koja je pak ključna za uspješno ovladavanje početnim čitanjem. Dijete je razvilo fonološku svjesnost kada je osvijestilo da se rečenica sastoji od riječi, riječ od slogova, a slogovi od fonema (glasova). Mnogobrojna interdisciplinarna znanstvena istraživanja u području neuroznanosti, metodike hrvatskog jezika i glazbene pedagogije i umjetnosti potvrdila su pozitivan utjecaj glazbe na opći razvoj djeteta. Pozitivan utjecaj potvrđen je na kognitivnim, psihomotornim, socijalnim i emocionalnim aspektima razvoja. Glazbene aktivnosti i glazbena motivacija, u vrijeme kada dijete intenzivno ovladava jezikom, utječu na razvoj jezičnih sposobnosti i fonološke svjesnosti te jačaju osjećaj za ritam. Cilj istraživanja bio je utvrditi promjene u razvoju fonološke svjesnosti pod utjecajem glazbene motivacije kod djece predškolske dobi. Nasumičnim odabirom (N = 28) djeca su podijeljena na eksperimentalnu i kontrolnu skupinu. Kod eksperimentalne skupine istraživala se razina fonološke svjesnosti uz uvođenje glazbene motivacije, dok se u kontrolnoj skupini pratio razvoj fonološke svjesnosti bez uvođenja glazbene motivacije. U istraživanju su sudjelovala djeca polaznici Dječjeg vrtića Radost iz Splita jednako podijeljenih u eksperimentalnu i kontrolnu skupinu, tako da je 6 dječaka i 8 djevojčica u eksperimentalnoj, a 8 dječaka i 6 djevojčica u kontrolnoj skupini. Rezultati dobiveni ovim istraživanjem ukazuju na to da djeca postižu bolje rezultate na finalnom nego na inicijalnom testiranju, kao i da djeca iz eksperimentalne skupine pokazuju veći stupanj napretka unutar svoje skupina na finalnom testiranju, u odnosu na kontrolnu skupinu. Također, djeca obuhvaćena ovim istraživanjem uspješnije rješavaju zahtjevnije zadatke fonološke svjesnosti od onih jednostavnijih. Dobiveni rezultati ograničene su relevantnosti zbog malog uzorka ispitanika i zbog kratkoga vremenskog perioda u kojem je istraživanje provedeno, stoga smatramo da bi podatci bili relevantniji kada bi ispitivanje bilo provedeno na većem broju ispitanika i u dužem vremenskom razdoblju (jedna pedagoška godina).

fonološka svjesnost ; glazbena motivacija ; predčitačke vještine ; vještina čitanja

nije evidentirano

engleski

Development of Pre-Reading Skills with Music Motivation

nije evidentirano

musical motivation ; phonological awareness ; pre-reading skills ; reading skills

nije evidentirano

Podaci o prilogu

115-116.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO International Scientific and Art Conference Contemporary Themes in Education - CTE Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet University of Zagreb, Faculty of Teacher Education Knjižica sažetaka / Book of abstracts Simpozij Metodički pristupi odgoju i obrazovanju / Symposium Methodical Approaches to Education

Kolar Billege, Martina

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-8115-65-3

Podaci o skupu

Simpozij Metodički pristupi odgoju i obrazovanju

predavanje

15.11.2019-17.11.2019

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Interdisciplinarne humanističke znanosti, Kroatologija