Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1041276

Izazovi prijelaza iz vrtića u školu - možemo li bolje?


Klasnić, Irena; Đuranović, Marina; Ninčević, Marjan
Izazovi prijelaza iz vrtića u školu - možemo li bolje? // Mobilnost / Borsos, Éva ; Horák, Rita ; Kovács, Cintia ; Námesztovszki, Zsolt (ur.).
Subotica: Sveučilište u Novom Sadu ; Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku, 2019. str. 120-128 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1041276 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Izazovi prijelaza iz vrtića u školu - možemo li bolje?
(Challenges of transition from kindergarten to school – can we do better?)

Autori
Klasnić, Irena ; Đuranović, Marina ; Ninčević, Marjan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Mobilnost / Borsos, Éva ; Horák, Rita ; Kovács, Cintia ; Námesztovszki, Zsolt - Subotica : Sveučilište u Novom Sadu ; Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku, 2019, 120-128

ISBN
978-86-87095-87-8

Skup
Mobilnost

Mjesto i datum
Subotica, Republika Srbija, 17. – 19. 10. 2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
dijete ; odgojno-obrazovni sustav ; škola ; učenik ; vrtić
(child ; educational system ; kindergarten, school ; student)

Sažetak
Rano djetinjstvo jedno je od najznačajnijih razvojnih razdoblja djeteta. To je vrijeme intenzivnog tjelesnog, intelektualnog, moralnog, emocionalnog i socijalnog rasta i razvoja. Ono predstavlja temelj za budući razvoj djeteta. Rano djetinjstvo je životni period u kojem dijete nema formalnih obveza. To je vrijeme igre, najučestalije i najomiljenije dječje aktivnosti. Treba ju shvatiti vrlo ozbiljno. Ona djeci pruža neslućene mogućnosti: u igri se mašta, pretvara, eksperimentira, upoznaje svijet u sebi i oko sebe. Igra je poligon za usvajanje i vježbanje brojnih životnih vještina: pregovaranja, dogovaranja, surađivanja, rješavanja problema. U igri se razvija sposobnost usmjeravanja i održavanja pažnje, razmišljanja, upoznaju se novi objekti i njihove funkcije, uspostavljaju uzročno- posljedične veze, analizira, klasificira, sintetizira kako bi se stekli brojni koncepti poput vremena, prostora, boje, oblika, volumena. Igrajući se djeca uče i zaista uživaju u tome. Prijelaz iz vrtića u školu iznimno je značajan trenutak u životu djeteta, ali i njemu bliskih osoba. Popraćen je burnim emocijama, koje mogu biti pozitivne, gotovo euforične, ali i negativnog predznaka. Polaskom u školu dijete poprima novu ulogu i postaje učenik te ga se promatra kroz prizmu novih obveza koje pred njega postavlja školsko okruženje. Odgojno-obrazovni sustav trebao bi pružiti mogućnost kontinuiranog prelaska iz jednog dijela sustava u drugi, no zbog diskrepancije u funkcioniranju, zahtjevima i očekivanjima vrtića i škole često nije tako. Upravo stoga postoji potreba znatnog iskoraka ka kvalitetnijim rješenjima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb

Citiraj ovu publikaciju

Klasnić, Irena; Đuranović, Marina; Ninčević, Marjan
Izazovi prijelaza iz vrtića u školu - možemo li bolje? // Mobilnost / Borsos, Éva ; Horák, Rita ; Kovács, Cintia ; Námesztovszki, Zsolt (ur.).
Subotica: Sveučilište u Novom Sadu ; Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku, 2019. str. 120-128 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Klasnić, I., Đuranović, M. & Ninčević, M. (2019) Izazovi prijelaza iz vrtića u školu - možemo li bolje?. U: Borsos, É., Horák, R., Kovács, C. & Námesztovszki, Z. (ur.)Mobilnost.
@article{article, year = {2019}, pages = {120-128}, keywords = {child, educational system, kindergarten, school, student}, isbn = {978-86-87095-87-8}, title = {Challenges of transition from kindergarten to school – can we do better?}, keyword = {child, educational system, kindergarten, school, student}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Novom Sadu ; U\v{c}iteljski fakultet na ma\djarskom nastavnom jeziku}, publisherplace = {Subotica, Republika Srbija} }