Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Izazovi prijelaza iz vrtića u školu - možemo li bolje? (CROSBI ID 686123)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Klasnić, Irena ; Đuranović, Marina ; Ninčević, Marjan Izazovi prijelaza iz vrtića u školu - možemo li bolje? // Mobilnost / Borsos, Éva ; Horák, Rita ; Kovács, Cintia et al. (ur.). Subotica: Sveučilište u Novom Sadu ; Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku, 2019. str. 120-128

Podaci o odgovornosti

Klasnić, Irena ; Đuranović, Marina ; Ninčević, Marjan

hrvatski

Izazovi prijelaza iz vrtića u školu - možemo li bolje?

Rano djetinjstvo jedno je od najznačajnijih razvojnih razdoblja djeteta. To je vrijeme intenzivnog tjelesnog, intelektualnog, moralnog, emocionalnog i socijalnog rasta i razvoja. Ono predstavlja temelj za budući razvoj djeteta. Rano djetinjstvo je životni period u kojem dijete nema formalnih obveza. To je vrijeme igre, najučestalije i najomiljenije dječje aktivnosti. Treba ju shvatiti vrlo ozbiljno. Ona djeci pruža neslućene mogućnosti: u igri se mašta, pretvara, eksperimentira, upoznaje svijet u sebi i oko sebe. Igra je poligon za usvajanje i vježbanje brojnih životnih vještina: pregovaranja, dogovaranja, surađivanja, rješavanja problema. U igri se razvija sposobnost usmjeravanja i održavanja pažnje, razmišljanja, upoznaju se novi objekti i njihove funkcije, uspostavljaju uzročno- posljedične veze, analizira, klasificira, sintetizira kako bi se stekli brojni koncepti poput vremena, prostora, boje, oblika, volumena. Igrajući se djeca uče i zaista uživaju u tome. Prijelaz iz vrtića u školu iznimno je značajan trenutak u životu djeteta, ali i njemu bliskih osoba. Popraćen je burnim emocijama, koje mogu biti pozitivne, gotovo euforične, ali i negativnog predznaka. Polaskom u školu dijete poprima novu ulogu i postaje učenik te ga se promatra kroz prizmu novih obveza koje pred njega postavlja školsko okruženje. Odgojno-obrazovni sustav trebao bi pružiti mogućnost kontinuiranog prelaska iz jednog dijela sustava u drugi, no zbog diskrepancije u funkcioniranju, zahtjevima i očekivanjima vrtića i škole često nije tako. Upravo stoga postoji potreba znatnog iskoraka ka kvalitetnijim rješenjima.

dijete ; odgojno-obrazovni sustav ; škola ; učenik ; vrtić

nije evidentirano

engleski

Challenges of transition from kindergarten to school – can we do better?

nije evidentirano

child ; educational system ; kindergarten, school ; student

nije evidentirano

Podaci o prilogu

120-128.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Mobilnost

Borsos, Éva ; Horák, Rita ; Kovács, Cintia ; Námesztovszki, Zsolt

Subotica: Sveučilište u Novom Sadu ; Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku

978-86-87095-87-8

Podaci o skupu

13. međunarodna znanstvena konferencija ; 8. međunarodna metodička konferencija ; 6. konferencija „IKT u obrazovanju” Mobilnost

predavanje

17.10.2019-19.10.2019

Subotica, Srbija

Povezanost rada

Pedagogija