Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Metode i uređaji za mjerenje vozne površine asfaltnih kolnika (CROSBI ID 431568)

Ocjenski rad | diplomski rad

Lekšan, Luka Metode i uređaji za mjerenje vozne površine asfaltnih kolnika / Šimun, Miroslav (mentor); Osijek, Građevinski i arhitektonski fakultet Osijek, 2017

Podaci o odgovornosti

Lekšan, Luka

Šimun, Miroslav

hrvatski

Metode i uređaji za mjerenje vozne površine asfaltnih kolnika

Na početku rada obrađeno je općenito o svakom od površinskih svojstava asfaltnih kolnika (hvatljivosti, teksturi, uzdužnoj i poprečnoj ravnosti, bučnosti te oštećenjima površine kolnika). Ta svojstva utječu ne samo na smanjenu udobnost za vozače i putnike već i na oštećenja samih vozila, stoga je vrlo bitno da se provode ispitivanja kojima se utvrđuje da li ta svojstva zadovoljavaju propisane kriterije koji su detaljnije analizirani na kraju rada. Postoje brojne metode mjerenja i uređaji pomoću kojih se vrše ispitivanja navedenih površinskih svojstava kolnika. Većina tih uređaja je opisana na kojem principu rade. Radom su obrađeni i rezultati provedenih mjerenja habajućih asfaltnih slojeva za sljedeća površinska svojstva: hvatljivost koja je ispitivana pomoću klatna, teksturu koja je ispitivana pomoću laserskog profilografa, kao i uzdužna i poprečna ravnost, a laserskim profilografom se snimala površina kako bi se utvrdila i prisutnost pukotina na njoj.

površinska svojstva asfaltnih kolnika; hvatljivost; tekstura; uzdužna i poprečna ravnost; bučnost; oštećenja površine kolnika; ispitivanja

nije evidentirano

engleski

Methods and devices for measuring of asphalt pavement running surface

At the beginning of this paper, each asphalt pavement surface property is described in general (wheel rail adhesion, texture, longitudinal and transverse evenness, noise and damages to the pavement surface). Such properties not only result in the decreased level of comfort provided to drivers and passengers but also in damage to the vehicles. Therefore, it is very important to conduct tests to determine whether such properties fulfil the prescribed criteria. There are numerous measuring methods and devices used for carrying out tests of the above-mentioned pavement properties. The results of carried out measurements of asphalt wearing courses are also elaborated in this paper, specifically for the following surface properties: wheel-rail adhesion that was tested by using a rocker arm; texture that was tested by using a laser profilograph, as well as longitudinal and transverse evenness. In addition, laser profilograph was used for surface imaging in order to determine whether there were any cracks present on the surface.

surface properties of asphalt pavements; skid resistance test; texture; longitudinal and transverse roughness; noise; damage of pavement surface; testing

nije evidentirano

Podaci o izdanju

70

29.06.2017.

obranjeno

urn:nbn:hr:133:214948

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Građevinski i arhitektonski fakultet Osijek

Osijek

Povezanost rada

Građevinarstvo

Poveznice