Percepcija nasilja preko interneta iz perspektive učenika i nastavnika (CROSBI ID 272665)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje
Podaci o odgovornosti
Milić, Marija
hrvatski
Percepcija nasilja preko interneta iz perspektive učenika i nastavnika
Percepcija nasilja preko interneta proučavana je ili iz perspektive učenika ili iz perspektive nastavnika. Konteksti koji su određivali ta dva smjera istraživanja bili su znatno različiti – učenička perspektiva je razmatrana radi određivanja ključnih dijelova definicije ovog nasilja ili je praćena perspektiva djece i mladih različitog statusa uključenosti u nasilje preko interneta. Nastavnička perspektiva razmatrana je u kontekstu njihove osviještenosti i procjene potreba za dodatnom edukacijom. Ovim se radom željelo usporediti percepciju nastavnika i učenika te usporediti percepciju učenika različite uključenosti u nasilje preko interneta. Nastavnici i učenici su procjenjivali težinu pojedinih nasilnih ponašanja preko interneta. U istraživanju je sudjelovalo 1133 osnovnoškolskih i srednjoškolskih učenika (50, 6% učenica) i 334 nastavnika (80, 9% ženskih). Pokazalo se da nastavnici sva praćena ponašanja procjenjuju težim nego što ih procjenjuju učenici. Skupine različite uključenosti u nasilje se razlikuju na 12 od 23 praćena ponašanja na način da neuključeni praćena ponašanja procjenjuju težim nego počinitelji i/ili počinitelji/osobe koje su doživjele nasilje preko interneta. Učenice 21 od praćena 23 ponašanja procjenjuju težim nego učenici. Interakcijski učinci ukazuju da muški počinitelji procjenjuju ulazak na tuđe profile blažim u usporedbi s preostalih sedam skupina sudionika te da skupine muških počinitelja i počinitelja/osoba koje su doživjele nasilje preko interneta podcjenjuju težinu davanja anonimnih ružnih komentara u odnosu na preostalih šest skupina učenika.
nasilje preko interneta, percipirana težina različitih oblika nasilja preko interneta, učenici, nastavnici
nije evidentirano
engleski
Perception of cyber-violence from the perspective of students and teachers
nije evidentirano
cyber-violence, perceived severity of various forms of cyber-violence, students, teachers
nije evidentirano