Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razvojne prednosti-pomoć pri razumijevanju i prevenciji rizičnog ponašanja adolescenata (CROSBI ID 98297)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Lebedina-Manzoni, Marija Razvojne prednosti-pomoć pri razumijevanju i prevenciji rizičnog ponašanja adolescenata // Kriminologija i socijalna integracija, 8 (2000), 1/2; 11-20-x

Podaci o odgovornosti

Lebedina-Manzoni, Marija

hrvatski

Razvojne prednosti-pomoć pri razumijevanju i prevenciji rizičnog ponašanja adolescenata

Na uzorku od 268 ispitanika u dobi od 18 i 19 godina ispitivane su razvojne prednosti upitnikom koji je prema publikaciju-Starting Out Right : developmental Assets for Children, Search Institut Minneapolis, sastavljen na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Po navedenoj publikaciji 8 ključnih faktora koji pripadaju vanjskom( podrška, vrednovanje od okoline, povezanost sa socijalnom okolinom, kreativno provođenje vremena ) i unutarnjem području razvoja ličnosti (spremnost za učenje, pozitivne vrijednosti, socijalna kompetencija, pozitivni identitet) podupire zdrav i zadovoljavajući razvoj mladih. Faktorskom analizom upitnika razvojnih prednosti utvrđeno je postojanje 5 faktora. Stupanj prisustva određenih razvojnih prednosti mogao bi posredno biti povezan sa mogućim zadovoljenjem određenih potreba pojedinca. Rezultati su pokazali da su više prisutne one razvojne prednosti koje pripadaju unutarnjem području podupiručih faktora razvoja ličnosti. To naročito vrijedi za područje pozitivnih vrijednosti i pozitivnog identiteta. Obitelj je još uvijek najznačajnije mjesto stvaranja podupiručih uvjeta razvoja adolescenata, a vrlo je indikativno da se školi i okolini odriče takva vrijednost. Naglašen je nesklad između potreba i očekivanja učenika u odnosu na školu i onog što percipiraju da im ona nudi. Najlošije razvojne prednosti prisutne su u području kreativnog provođenja vremena. Dobiveni podaci upućuju na moguće djelovanje unutar ekološkog prostora adolescenata, a sa svrhom pružanja zdravih i kvalitetnih preduvjeta za njihov potpuni razvoj.

razvojne prednosti; rizično ponašanje; adolescencija

nije evidentirano

engleski

The Developmental assets-Help with Understanding and Prevention of Riskful Behavior of the Adolescents

nije evidentirano

developmental assets; high risk behavior; adolescence

nije evidentirano

Podaci o izdanju

8 (1/2)

2000.

11-20-x

objavljeno

1330-2604

Povezanost rada

Pedagogija