Opažanja na marginama vidljivosti (CROSBI ID 18575)
Autorska knjiga | monografija (stručna)
Podaci o odgovornosti
Bartolić, Vilma ; Sladetić, Ana
Toman, Lidija
hrvatski
Opažanja na marginama vidljivosti
Opažanja na marginama vidljivosti osmišljena je na način da prikaže veći broj radova, nastalih u vremenskom periodu od 2012. do 2018., koji se bave ispitivanjem različitih vrsta margina kao zajedničke teme na kojoj se temelji dio autoričina umjetničkog promišljanja. Topografska margina vezana je uz geografska područja koja su odredila umjetnicu (Ilok – mjesto rođenja, Samobor – mjesto u kojem živi i radi rezidencijalni boravci u različitim gradovima i zemljama) i koja se materijalizira u radu Gdje je ___ dom. S topografskom marginom povezuje i sociološku i kulturološku marginu koje preispituje uspoređujući dva geografski udaljena područja, Ulm i Ilok, u radu Zidovi identiteta. Margine vidljivosti problematiziraju se radom Mape snova u kojima se uspoređuje preklapanje prostora, proživljenog i stvarnog s nesvjesnim i nevidljivim. Još jedan vid marginalnog doživljaja može se iščitati u instalaciji Impulsi – Soundscapes koja oponira radove nastale psihičkim podražajem onima koji su uvjetovani fizičkim, nekontroliranim impulsima. Za izložbu Opažanja na marginama vidljivosti producirana je i serija radova, keramičkih posuda na koje autorica otiskuje crtež u sitotisku. Osnovna ideja rada je da kroz artefakte poput starih vaza, duboreza naive i raznih relikvija, prikaže stanje današnjeg društva. U prošlosti su se putem umjetničkih djela školovanih i neškolovanih umjetnika stvarali artefakti koji su prikazivali značajne događaje i trenutke iz doba u kojem su oni nastali. Putem teorije citata, posuđujući tipove predmeta svojstvene naivnim umjetnostima, želi prikazati današnje, svakodnevne događaje iz kulturno-političkog života. Ti događaji izravno utječu na svakodnevni život, a također se i brzo zaboravljaju pod utjecajem mainstreama. Lopovluk, ispiranje mozga, kao i nacionalistički stavovi i podjele u društvu utječu na prosječnog građanina Hrvatske u jednakoj mjeri koliko su bitke ili slični prikazi s vaza, duboreza ili raznih predmeta utjecali na život građana u doba u kojima su nastali. Ovim radovima pokušava ponovno uzdignuti predmet (povezivanjem oblika i predmeta jednog vremena i slike sadašnjeg vremena), koji se u sadašnjem vremenu informacijsko-tehnološkog napretka izgubio pod virtualnim pohranjivanjem. Radovi producirani za ovu izložbu su: Hijerarhija društva, Zaštićene biljne vrste, Životinje u Hrvatskoj, O poredbenom frazemu u hrvatskom jeziku.
opažanja ; margine ; vidljivost ; zidovi ; impulsi ; crteži ; grafika ; snovi ; keramika ; litografija ; hijerarhija
nije evidentirano
engleski
Observations on the margins of visibility
Opažanja na marginama vidljivosti osmišljena je na način da prikaže veći broj radova, nastalih u vremenskom periodu od 2012. do 2018., koji se bave ispitivanjem različitih vrsta margina kao zajedničke teme na kojoj se temelji dio autoričina umjetničkog promišljanja. Topografska margina vezana je uz geografska područja koja su odredila umjetnicu (Ilok – mjesto rođenja, Samobor – mjesto u kojem živi i radi rezidencijalni boravci u različitim gradovima i zemljama) i koja se materijalizira u radu Gdje je ___ dom. S topografskom marginom povezuje i sociološku i kulturološku marginu koje preispituje uspoređujući dva geografski udaljena područja, Ulm i Ilok, u radu Zidovi identiteta. Margine vidljivosti problematiziraju se radom Mape snova u kojima se uspoređuje preklapanje prostora, proživljenog i stvarnog s nesvjesnim i nevidljivim. Još jedan vid marginalnog doživljaja može se iščitati u instalaciji Impulsi – Soundscapes koja oponira radove nastale psihičkim podražajem onima koji su uvjetovani fizičkim, nekontroliranim impulsima. Za izložbu Opažanja na marginama vidljivosti producirana je i serija radova, keramičkih posuda na koje autorica otiskuje crtež u sitotisku. Osnovna ideja rada je da kroz artefakte poput starih vaza, duboreza naive i raznih relikvija, prikaže stanje današnjeg društva. U prošlosti su se putem umjetničkih djela školovanih i neškolovanih umjetnika stvarali artefakti koji su prikazivali značajne događaje i trenutke iz doba u kojem su oni nastali. Putem teorije citata, posuđujući tipove predmeta svojstvene naivnim umjetnostima, želi prikazati današnje, svakodnevne događaje iz kulturno-političkog života. Ti događaji izravno utječu na svakodnevni život, a također se i brzo zaboravljaju pod utjecajem mainstreama. Lopovluk, ispiranje mozga, kao i nacionalistički stavovi i podjele u društvu utječu na prosječnog građanina Hrvatske u jednakoj mjeri koliko su bitke ili slični prikazi s vaza, duboreza ili raznih predmeta utjecali na život građana u doba u kojima su nastali. Ovim radovima pokušava ponovno uzdignuti predmet (povezivanjem oblika i predmeta jednog vremena i slike sadašnjeg vremena), koji se u sadašnjem vremenu informacijsko-tehnološkog napretka izgubio pod virtualnim pohranjivanjem. Radovi producirani za ovu izložbu su: Hijerarhija društva, Zaštićene biljne vrste, Životinje u Hrvatskoj, O poredbenom frazemu u hrvatskom jeziku.
observations ; margins ; visibility ; walls ; impulses ; drawings ; graphics ; dreams ; ceramics ; lithography ; hierarchy
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Rijeka: Muzej moderne i suvremene umjetnosti Rijeka
2018.
978-953-8107-23-8
96
objavljeno