Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Spremnost odgojitelja za inkluziju djece s poremećajem aktivnosti i pažnje (CROSBI ID 685960)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad

Kudek Mirošević, Jasna ; Makarun, Nikolina Spremnost odgojitelja za inkluziju djece s poremećajem aktivnosti i pažnje // Zbornik radova s međunarodnoga znanstveno-stručnoga simpozija 17. Dani Mate Demarina Odgoj i obrazovanje – budućnost civilizacije / Prskalo, Ivan ; Braičić, Zdenko ; Badrić, Marko (ur.). Petrinja: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2018. str. 215-230

Podaci o odgovornosti

Kudek Mirošević, Jasna ; Makarun, Nikolina

hrvatski

Spremnost odgojitelja za inkluziju djece s poremećajem aktivnosti i pažnje

Poremećaj pomanjkanja pažnje i hiperaktivnosti (ADHD) najučestalije su teškoće u dječjoj dobi o kojima ovisi kvaliteta života i svakodnevno funkcioniranje djeteta. To je kognitivni i bihevioralni poremećaj kojega karakterizira povećana hiperaktivnost, nepažnja te impulzivnost, odnosno poremećaj samokontrole. Riječ je o djeci koja trebaju odgojno-obrazovnu podršku zbog različitih poteškoća koje prije svega proizlaze iz međudjelovanja djeteta i odgojno-obrazovnog okruženja i koja ograničavaju mogućnosti njihova napredovanja. Vodeći računa o djetetovim jakim stranama, a tek zatim o teškoćama te osiguravanjem adekvatne suradnje i podrške, odgojitelji, stručnjaci i obitelj mogu osigurati da se dijete s poremećajem pažnje i hiperaktivnosti razvija u skladu sa svojim potencijalima. Cilj ovoga istraživanja je utvrditi kako odgojitelji procjenjuju mogućnosti kvalitetne socijalne uključenosti djece s ADHD-om s obzirom na stavove i specifične kompetencije za rad koje posjeduju. U istraživanju je sudjelovalo 85 odgojitelja iz redovitih predškolskih ustanova s područja Zagrebačke županije. Istraživanje je potaknuto nedostatkom pouzdanih podataka o kvaliteti uključivanja djece s poremećajem pomanjkanja pažnje i hiperaktivnosti u području predškolskog sustava odgoja i obrazovanja. Dobiveni rezultati ukazuju da odgojitelji odgoj i obrazovanje djece s poremećajem pomanjkanja pažnje i hiperaktivnosti smatraju iznimno zahtjevnim te im je potrebna šira edukacija za pružanje podrške. Prikazani podaci upućuju na potrebu kvalitetnijeg uključivanja djece s poremećajem pomanjkanja pažnje i hiperaktivnosti u redoviti predškolski sustav što bi trebalo potaknuti promjene u postojećoj praksi te osnažiti i educirati odgojitelje.

odgojitelji, odgojno-obrazovna inkluzija, poremećaj pažnje i hiperaktivnosti, predškolski sustav odgoja i obrazovanja

nije evidentirano

engleski

Promptness of the educators for inclusion of children with attention deficit and hyperactivity disorder

nije evidentirano

educators, education inclusion, attention deficit and hyperactivity disorder, preschool education system

nije evidentirano

Podaci o prilogu

215-230.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova s međunarodnoga znanstveno-stručnoga simpozija 17. Dani Mate Demarina Odgoj i obrazovanje – budućnost civilizacije

Prskalo, Ivan ; Braičić, Zdenko ; Badrić, Marko

Petrinja: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Podaci o skupu

17. Dani Mate Demarina: Odgoj i obrazovanje - budućnost civilizacije

predavanje

07.06.2018-08.06.2018

Petrinja, Hrvatska

Povezanost rada

nije evidentirano