Spremnost odgojitelja za inkluziju djece s poremećajem aktivnosti i pažnje (CROSBI ID 685960)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Kudek Mirošević, Jasna ; Makarun, Nikolina
hrvatski
Spremnost odgojitelja za inkluziju djece s poremećajem aktivnosti i pažnje
Poremećaj pomanjkanja pažnje i hiperaktivnosti (ADHD) najučestalije su teškoće u dječjoj dobi o kojima ovisi kvaliteta života i svakodnevno funkcioniranje djeteta. To je kognitivni i bihevioralni poremećaj kojega karakterizira povećana hiperaktivnost, nepažnja te impulzivnost, odnosno poremećaj samokontrole. Riječ je o djeci koja trebaju odgojno-obrazovnu podršku zbog različitih poteškoća koje prije svega proizlaze iz međudjelovanja djeteta i odgojno-obrazovnog okruženja i koja ograničavaju mogućnosti njihova napredovanja. Vodeći računa o djetetovim jakim stranama, a tek zatim o teškoćama te osiguravanjem adekvatne suradnje i podrške, odgojitelji, stručnjaci i obitelj mogu osigurati da se dijete s poremećajem pažnje i hiperaktivnosti razvija u skladu sa svojim potencijalima. Cilj ovoga istraživanja je utvrditi kako odgojitelji procjenjuju mogućnosti kvalitetne socijalne uključenosti djece s ADHD-om s obzirom na stavove i specifične kompetencije za rad koje posjeduju. U istraživanju je sudjelovalo 85 odgojitelja iz redovitih predškolskih ustanova s područja Zagrebačke županije. Istraživanje je potaknuto nedostatkom pouzdanih podataka o kvaliteti uključivanja djece s poremećajem pomanjkanja pažnje i hiperaktivnosti u području predškolskog sustava odgoja i obrazovanja. Dobiveni rezultati ukazuju da odgojitelji odgoj i obrazovanje djece s poremećajem pomanjkanja pažnje i hiperaktivnosti smatraju iznimno zahtjevnim te im je potrebna šira edukacija za pružanje podrške. Prikazani podaci upućuju na potrebu kvalitetnijeg uključivanja djece s poremećajem pomanjkanja pažnje i hiperaktivnosti u redoviti predškolski sustav što bi trebalo potaknuti promjene u postojećoj praksi te osnažiti i educirati odgojitelje.
odgojitelji, odgojno-obrazovna inkluzija, poremećaj pažnje i hiperaktivnosti, predškolski sustav odgoja i obrazovanja
nije evidentirano
engleski
Promptness of the educators for inclusion of children with attention deficit and hyperactivity disorder
nije evidentirano
educators, education inclusion, attention deficit and hyperactivity disorder, preschool education system
nije evidentirano
Podaci o prilogu
215-230.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik radova s međunarodnoga znanstveno-stručnoga simpozija 17. Dani Mate Demarina Odgoj i obrazovanje – budućnost civilizacije
Prskalo, Ivan ; Braičić, Zdenko ; Badrić, Marko
Petrinja: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Podaci o skupu
17. Dani Mate Demarina: Odgoj i obrazovanje - budućnost civilizacije
predavanje
07.06.2018-08.06.2018
Petrinja, Hrvatska