Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Inkluzivna odgojno-obrazovna praksa i trendovi: Odluke i akcije koje (ne)podržavaju inkluziju (CROSBI ID 685958)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | međunarodna recenzija

Kudek Mirošević, Jasna Inkluzivna odgojno-obrazovna praksa i trendovi: Odluke i akcije koje (ne)podržavaju inkluziju // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Avdić, Alma ; Junuzović-Žunić, Lejla (ur.). 2017. str. 29-40

Podaci o odgovornosti

Kudek Mirošević, Jasna

hrvatski

Inkluzivna odgojno-obrazovna praksa i trendovi: Odluke i akcije koje (ne)podržavaju inkluziju

U posljednja dva desetljeća mnoge zemlje razvijaju i analiziraju svoj odgojno-obrazovni sustav naglašavajući pri tom provođenje inkluzivne prakse koja se temelji na uvažavanju inkluzivnih načela. U cilju je svakog sustava razvoj integriranog, sveobuhvatnog kurikuluma kojim se u odgojno-obrazovnoj ustanovi omogućava svakom djetetu ostvarenje prava na optimalni razvoj sposobnosti, vještina i znanja te razvoj pozitivnih emocionalno-socijalnih odnosa u užem i širem socijalnom okruženju. Stoga na svim razinama odgoja i obrazovanja sadržajna analiza pokazuje da se osnovne zakonodavne odrednice temelje na potrebnim kompetencijama koje odgojitelji i učitelji trebaju steći u sustavu odgoja i obrazovanja kao i na njihovom stručnom usavršavanju kroz cjeloživotno obrazovanje. Ukazuje se potreba u stjecanju specifičnih kompetencija za poučavanje djece s teškoćama, odnosno u pružanju adekvatne individualizirane odgojno-obrazovne podrške. S obzirom da se kvaliteta individualiziranog pristupa očituje u obrazovnoj politici izobrazbe odgojitelja i učitelja, pravovremenom razvoju njihovih kompetencija za rad s djecom s teškoćama, u uspješnoj izradi i provođenju individualiziranih kurikuluma te stjecanju iskustava djece s teškoćama s njihovim vršnjacima, potrebna je nova uloga odgojitelja i učitelja za 21. stoljeće. Ta uloga analizirana je pregledom istraživanja koja ukazuju na potrebu kompetentnih i motiviranih odgojitelja i učitelja kao glavnih nositelja uspješne provedbe odgojno-obrazovnih promjena zasnovanih na timskom radu i u zajedničkom partnerstvu kroz izmjenu međusobnih iskustava i kontinuiranog educiranja. U skladu s tim, jasno je kako je zakonodavstvo pretpostavka formalnog određenja ove problematike, ali u kontekstu znanstvenog uporišta kvaliteta provođenja odgojno-obrazovne inkluzije ukazuje na promjenu paradigme stručnog usavršavanja kao samo jednog od elemenata profesionalnog razvoja odgojitelja i učitelja na putu njihovog trajnog profesionalnog razvoja.

specifične kompetencije odgojitelja i učitelja, zakonodavne odrednice, pokazatelji inkluzivne prakse

nije evidentirano

engleski

Inclusive Educational Practices and Trends: The Decisions and Actions which do(don't) Support the Inclusion

nije evidentirano

specific competences of the educators and teachers, legislative baselines, indicators of inclusive practice

nije evidentirano

Podaci o prilogu

29-40.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Tematski zbornik s VIII. Međunarodne naučno-stručne konferencije Unapređenje kvalitete života djece i mladih (Aranđelovac, Srbija)

Avdić, Alma ; Junuzović-Žunić, Lejla

Tuzla:

1986-9886

Podaci o skupu

VIII. Međunarodna naučno-stručna konferencija Unapređenje kvalitete života djece i mladih

ostalo

23.06.2017-25.06.2017

Aranđelovac, Srbija

Povezanost rada

nije evidentirano