POLITIČKI MARKETING U DIGITALNOM OKRUŽENJU (CROSBI ID 431555)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Stilin, Žarko
prof.dr.sc. Ružić, Drago
hrvatski
POLITIČKI MARKETING U DIGITALNOM OKRUŽENJU
Doktorska disertacija analizom literature i dosadašnjih istraživanja predstavlja prethodna saznanja u vezi marketinga, e-marketinga i političkog marketinga. Specifičan pojam, odnosno vrsta marketinga koja će biti analizirana je politički marketing. Pojam se odnosi na planiranje i realizaciju odnosa političke stranke s biračkim tijelom i drugim grupama unutar javnosti kroz političku promidžbu i druge aktivnosti s ciljem pridobivanja potpore u javnosti, saboru ili na izborima. Temeljna odrednica suvremenog marketinga je orijentacija na tržište i potrošača. Marketing je univerzalan. Njega primjenjuju svi poslovni subjekti bez obzira na veličinu ili djelatnost. Temelj znanja o marketingu se sastoji od raznih teorija, tehnika, metoda, sredstava, procedura i iskustva. Najpotpunija definicija marketinga prema Philipu Kotleru glasi: „Marketing je ljudska aktivnost usmjerena na zadovoljavanje potreba i želja putem procesa razmjene“ . S pogleda poslovnog subjekta marketing ima za cilj ostvarivanje dobiti, dok s pogleda potrošača ima za cilj zadovoljavanje njegovih potreba. Posljedica globalizacije i tehnološkog razvoja je e-marketing. Navedeni pojam predstava proširenje marketinga u virtualnom prostoru. Definira se kao način ostvarenja marketinških aktivnosti tvrtke uz intenzivnu primjenu informacijske i telekomunikacijske odnosno internetske tehnologije. Disertacija daje sustavni i sveobuhvatni pregled i analizu korištenja tehnika političkog marketinga, prvenstveno digitalnog političkog marketinga, posebice digitalne komunikacije u predizbornoj kampanji na izborima u IV. (četvrtoj) i VIII. (osmoj) izbornoj jedinici za Hrvatski sabor s ciljem utvrđivanja utjecaja na donošenje odluke o izboru stranaka i kandidata pojedinog dobnog segmenta glasača pri čemu se utvrđuje kakvu ulogu imaju društvene mreže i koja dobna skupina je pod većim utjecajem internetskih medija u odabiru stranaka i kandidata. Navedene dvije izborne jedinice su izabrane zbog svojih različitosti, IV. kao pretežito ruralna izborna jedinica i VIII. kao pretežito urbana izborna jedinica. Nastavak na primarno istraživanje je sekundarno istraživanje ponude, odnosno zastupljenosti i promocije stranaka i kandidata na Parlamentarnim izborima, kojim su istražene sve političke stranke i kandidati koji su sudjelovali u političkom procesu. Sekundarno istraživanje temelji se na dostupnoj, hrvatskoj i stranoj stručnoj literaturi koja je korištena u formiranju znanstvenog lijevka.
marketing, politički marketing, politički e-marketing, politička komunikacija
nije evidentirano
engleski
POLITICAL MARKETING IN THE DIGITAL ENVIRONMENT
nije evidentirano
marketing, political marketing, political e-marketing, political communication
nije evidentirano
Podaci o izdanju
295
08.02.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet u Osijeku
Osijek