Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Labin ili nacrt prvoga futurističkoga podzemnoga grada na svijetu: izvedba undergrounda kao jedan od modusa otpora izolaciji/periferiji (CROSBI ID 685950)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Marjanić, Suzana Labin ili nacrt prvoga futurističkoga podzemnoga grada na svijetu: izvedba undergrounda kao jedan od modusa otpora izolaciji/periferiji // Periferno u hrvatskom jeziku, književnosti i kulturi / Małczak, Leszek et al. (ur.). Katovice: Filološki fakultet Sveučilišta u Katowicama, 2019

Podaci o odgovornosti

Marjanić, Suzana

hrvatski

Labin ili nacrt prvoga futurističkoga podzemnoga grada na svijetu: izvedba undergrounda kao jedan od modusa otpora izolaciji/periferiji

Na primjeru istarskoga gradića Labina izložila bih na koji način izolacija, tzv. perferija može biti i izraz otpora u niši kulture. Ukratko, o kolektivu Labin Art Express (L.A.E. – inicijatori: Dean Zahtila, pokojni Krešimir Farkaš, Graziano Kršić) s njegovim TransArtom – međunarodnim transdisciplinarnim umjetničkim festivalom i laboratorijem. Dean Zahtila 1984. u Labinu otvara RE galeriju, jednu od prvih privatnih umjetničkih galerija u bivšoj Jugoslaviji. Godine 1991. zajedno s kiparom i pomorcem Krešimirom Farkašem osniva kulturno-umjetničko društvo (od 1998. udruga) Labin Art Express čiji je predsjednik od osnivanja do danas. Od 1993. do 1996. direktor je Radija L.A.E. – prve potpuno nezavisne radijske postaje u RH. Godine 1994. zajedno s Massimom Savićem i Krešimirom Farkašem osniva multimedijalnu grupu Metal Guru, jednu od frakcija Labin Art Expressa. Inicijator je i voditelj fundamentalnog L.A.E. projekta Underground City XXI – osnivanje podzemnoga labinskoga kulturnoga grada kao alternativu postojećem, nadzemnom, heteronomnom Labinu, tj. stvaranje pravog grada 150 m ispod površine zemlje – u podzemnim halama i tunelima, isklesanim u živoj stijeni, koji spajaju Labin, Rašu, Plomin i Rabac, i to s ulicama, barovima, galerijama, bazenima, igralištima za djecu, trgovinama, restoranima, Muzejom rudarstva i industrije Istre. Pritom Labin možemo usporediti urbanoantropološki s Katowicama u kojima je 2018. godine održana najvažnija UN-ova konferencija o klimatskim promjenama nakon Pariškog sporazuma 2015. godine. Katowice su, naime, odabrane, s jedne strane, kao jedno od najzagađenijih dijelova Europe zbog eksploatacije ugljena, no i zbog tranzicije navedenoga grada iz rudarsko- industrijskoga u moderno industrijsko, gospodarsko, tehnološko i kulturno središte.

Labin Art Express (L.A.E.), Labin, projekt Underground City XXI, Katowice, periferno kao izraz otpora, urbana antropologija

nije evidentirano

engleski

Labin, or Underground Performance as a Mode of Resistance to Isolation, Periphery

nije evidentirano

Labin Art Express (L.A.E.), Labin, project Underground City XXI, Katowice, periphery as a mode of resistance

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Periferno u hrvatskom jeziku, književnosti i kulturi

Małczak, Leszek et al.

Katovice: Filološki fakultet Sveučilišta u Katowicama

Podaci o skupu

Periferno u hrvatskom jeziku, književnosti i kulturi : međunarodni znanstveni skup

poster

07.05.2019-09.05.2019

Katowice, Poljska

Povezanost rada

nije evidentirano