MARKETINŠKI ZNAČAJ STRUKOVNIH UDRUGA U HRVATSKOM TURIZMU (CROSBI ID 431554)
Ocjenski rad | specijalistički sveučilišni poslijediplomski rad
Podaci o odgovornosti
Stilin, Žarko
prof.dr.sc. Ružić, Drago
hrvatski
MARKETINŠKI ZNAČAJ STRUKOVNIH UDRUGA U HRVATSKOM TURIZMU
Turizam, za koji su Alan Jefferson i Leonard Lickorish konstatirali da treba prije svega shvaćati kao tržište, Republike Hrvatske provodi se kroz čitav niz institucija. Najvažnija institucija koja koordinira cjelokupnim turizmom jest Ministarstvo turizma. U završnom radu Marketinški značaj strukovnih udruga u hrvatskom turizmu pokušana je dati poveznica između postojanja udruženja u kojima je članstvo davatelja usluga u turizmu obvezatno i udruga u kojima je članstvo neobavezno i ponude, odnosno poboljšanja turističke ponude u hrvatskom turizmu. Pitanje koje se postavilo prije nastanka rada jest postoji li značaj i doprinos postojanja udruženja i udruga, članstva davatelja usluga u njima na marketing hrvatskog turizma koji provode institucionalni subjekti? U prvom dijelu rada su obrađena poglavlja o turizmu u gospodarskom sustavu i turizmu kao specifičnom tržištu kako bi se dobio uvid u ovaj dio gospodarstva, odnosno prikazan je turizam kao parcijalno tržište te segmentiranje i identifikacija ciljnog tržišta, te diferenciranje i pozicioniranje tržišne ponude. Prikazivanje dijela marketinga koji se zove marketing posebnih područja, odnosno marketing usluga pokazalo je kako se marketing u turizmu po mnogočemu razlikuje od ostalih oblika marketinga kroz ciljeve i načela, nosioce i zaključno primjenu marketinga u turizmu. U drugom dijelu rada obrađeni su institucionalni subjekti hrvatskog turizma – Ministarstvo turizma, Hrvatska turistička zajednica, Hrvatska gospodarska komora i Hrvatska obrtnička komora. Prikazan je i konkurentski položaj turizma Republika Hrvatske na međunarodnom tržištu. Završni dio rada bavi se udruženjima kao podstrukturama komora i udrugama koje djeluju u Hrvatskoj i koje u svojim internim aktima imaju zapisano djelovanje u smjeru poboljšanja marketinga hrvatskog turizma, te udrugama na mikrorazinama, odnosno lokalnim udrugama u kojima lokalno stanovništvo daje svoj doprinos. U tom dijelu prikazane su i mogućnosti budućih istraživanja za potrebe teme, odnosno utvrđivanja teze o postojanju marketinškog značaja udruga na hrvatski turizam.
turizam, strukovne udruge, marketinški značaj
nije evidentirano
engleski
MARKETING IMPORTANCE OF PROFESSIONAL ASSOCIATIONS IN CROATIAN TOURISM
nije evidentirano
tourism, professional associations, marketing importance
nije evidentirano
Podaci o izdanju
151
27.02.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Rijeka
Rijeka